Trim strips

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Trim strips

Postby Hirth » 20 Aug 2011 12:00

Pre-A's en vroege A's maken gebruik van een kleine aluminium trim strip in de deuropening. Persoonlijk vind ik dit een van de leuke details van de vroege interieurs, het geeft de auto iets extra's.

Reeds enkele jaren geleden heb ik een set reproductie strips van Reinhold Plank gekocht. Enkele weken geleden was het moment eindelijk daar om ze te installeren. Nuance, passend maken zodat ze na de installatie van het interieur aangebracht kunnen worden.

De eerste stap is de strips ruw op maat te zagen. De strips zijn erg hard en niet te vormen. Stap 2 is dus middels te autogeen vlam de strips te "annealen". Na het annealen zijn de strips zo zacht als boter en makkelijk te vormen. Vervolgens markeer je de gaatjes voor de schroeven, boren, counter sinken en klaar is kees. Al met al een stuk eenvoudiger dan het op het eerste gezicht lijkt. Om de installatie nog makkelijker te maken heb ik de strips vervolgens opnieuw ge-annealed. Na installatie van het tapijt hebben we met een stuk hout de strip omgeslagen. Op de manier krijg je geen putjes in het aluminium.

IMG_0443_M.jpg

IMG_0444_M.jpg

IMG_0445_M.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests