Rocker deco's

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Rocker deco's

Postby E10 » 20 Mar 2012 18:36

De rocker deco’s zijn klaar. Het slijpen en polijsten van het aluminium is hetzelfde als de sierlijsten van de bumpers. Er was echter een plek die zo diep beschadigd was dat het niet met schuren en slijpen op te lossen was.
Ik heb hiervoor Alutite gebruikt. Dit is een alu legering met een iets lager smeltpunt als aluminium. De alu lijst moet verhit worden totdat de draad Alutite smelt als je ‘m ertegen aan houdt (380°C). Vervolgens laat je de smeltende Alutite in en op het te repareren deel lopen waarna je meteen met een kraspen door de nog vloeibare laag heen krast om de oxidelaag te breken waardoor er een ijzersterke verbinding ontstaat. Daarna is het en kwestie van slijpen en polijsten. (Voor meer info zie: http://www.alutite.nl/ )
Het materiaal heeft na polijsten een iets ander uiterlijk dan het aluminium eromheen maar je moet er dicht bij staan om het te kunnen zien (Zo dicht laat ik niemand met zijn neus op mijn auto staan….). En het is natuurlijk altijd beter dan de beschadiging of een repro lijst. Op de foto zie je het plekje na de eerste grove schuurgang.

De rubber moet op lengte en in de vorm gesneden worden. Je snijdt 1 uiteinde in de vorm, trekt de rubber in de lijst (beetje invetten) en perst de rubber goed samen. Hiermee voorkom je dat de rubber te kort wordt als hij iets krimpt na verloop van tijd. Het beste kun je de lijst hierbij vastschroeven. Als de rubber goed ingeperst is snij je de andere kant op lengte en vervolgens in de vorm. Op de foto is te zien hoever de rubber samengeperst wordt. Het deel dat nog uitsteekt wordt er nog helemaal ingeregen. Erin frommelen, base rubber eronder en klaar voor montage.

P1300955.JPG


P1300956.JPG


P2211058.JPG


P3181142.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests