Vetband op dorpels

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Vetband op dorpels

Postby E10 » 02 Aug 2013 21:38

Aan de onderkant van mijn dorpellijsten zaten resten van iets dat op opgedroogde lijm lijkt met op sommige plaatsen Meissenblauwe lak erop.

P5314038.JPG


Dat strookt met wat ik eerder al eens gehoord heb.
Het tapijt op de dorpels kwam niet tot aan de buitenkant. De aluminium lijst zat net over het tapijt heen. Het stuk van de dorpel dat nog over bleef werd beplakt met vetband. Dit is tape dat met (bijen)was ingesmeerd is. Dit zou moeten voorkomen dat vocht via het tapijt verder naar binnen trok. Het vocht wordt dan door de was tegengehouden. Als dan na een aantal jaren de lijsten verwijderd worden dan plakt de was dus aan de onderkant van de lijst. Op sommige plaatsen trekt de was ook lak mee eraf. Dat verklaart dus de Meissenblauwe lak aan de onderkant van de opgedroogde was.

Uiteraard heb ik ook vetband op mijn dorpels geplakt. Links en rechts komt daarover de rode vinyl bies. Vervolgens het tapijt tegen de vetband aan en als laatste de aluminium lijst. (laatste foto volgt nog....)

P8024555.JPG

P8024558.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Vetband op dorpels

Postby E10 » 03 Aug 2013 22:00

En de beloofde foto:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests