Zonnekleppen

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Zonnekleppen

Postby E10 » 11 Aug 2013 10:47

Na 50+ jaar is er van de vulling van je zonnekleppen niet veel meer over dan een beetje stof. Repro’s zijn te koop en schijnen niet slecht te zijn. Maar ja, het blijven repro’s…….

Allereerst heb ik met een scheermesje de naad aan de bovenkant exact doormidden gesneden. Je kunt dan het framepje eruit halen en het stof eruit blazen.

P1192994.JPG

P1192984.JPG


Framepje heb ik blank geborsteld en zwart gespoten. Van ca 0,5cm schuim heb ik 4 vormen uitgesneden; 2 voor elke zonneklep.

P3043440.JPG


Deze worden aan beide kanten van het framepje gezet en onder en boven met een stukje papiertape vastgezet. Zo was het origineel ook. (op foto 2 is de tape onderaan nog te zien). Het geheel terugplaatsen. Nu wordt het leuk. De naad moet weer aan elkaar geplakt worden met secondelijm zonder dat straks stukjes huid aan de klep bungelen…….
Ik heb de klep in de bankschroef gezet. Met klemmetjes de naad al in positie gebracht en vervolgens met 2 plaatjes, millimeter voor millimeter, de naad weer samen geplakt. Reken op 1 tot 1,5 uur per klep…….Euh, alleen het lijmen bedoel ik dan…..

P7314544.JPG

P7314548.JPG


Als laatste afwerking met SEM Vinyl Dye, Light Parchment gespoten.

Let the sun shine!

Deze worden aan beide kanten van het framepje gezet en onder en boven met een stukje papiertape vastgezet. Zo was het origineel ook. Het geheel terugplaatsen. Nu wordt het leuk. De naad moet weer aan elkaar geplakt worden met secondelijm zonder dat straks stukjes huid aan de klep bungelen…….
Ik heb de klep in de bankschroef gezet. Met klemmetjes de naad al in positie gebracht en vervolgens met 2 plaatjes, millimeter voor millimeter, de naad weer samen geplakt. Reken op 1 tot 1,5 uur per klep…….Euh, alleen het lijmen bedoel ik dan…..

Als laatste afwerking met SEM Vinyl Dye, Light Parchment gespoten.

Let the sun shine!

P8054584.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests