Zonder vonk kom je nergens

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Zonder vonk kom je nergens

Postby Hirth » 22 Mar 2011 20:14

:mrgreen: Kleine quiz, wat valt jullie op in de foto en wat zegt dit je over mijn auto. Pet, jij mag niet meedoen, voor jou is deze te makkelijk
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby JDMM » 22 Mar 2011 21:10

Dat ie onderste boven hangt en dat het mooi weer is ?

Ik hoop dat het goed is, want de vraag is wel heel erg moeilijk ( voor mij )

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby Richard » 22 Mar 2011 23:53

Twee bobines dus een Carrera.
Heb ik nu een Wisi antenne gewonnen?
Richard

'63 356B
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby Hirth » 23 Mar 2011 11:04

:D Nee, sorry. De twee cbobines zijn natuurlijk een weggever, er is echter nog iets. Dit is niet specifiek voor Carrera's maar wel specifiek voor auto's voorzien van een bepaalde accessoire...
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby Asunroof » 23 Mar 2011 13:03

schuifdak op hoogspanning ?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby stef69 » 23 Mar 2011 21:29

Joris Koning wrote::D Nee, sorry. De twee cbobines zijn natuurlijk een weggever, er is echter nog iets. Dit is niet specifiek voor Carrera's maar wel specifiek voor auto's voorzien van een bepaalde accessoire...


pedalen bij de chauffeur aka flinstone-mobiel ?
want er is geen motorblok :roll:


2 bobines, ja maar hier moeten er dan al 3 zijn (ene op het motorblok ?)
1 benzinefilter, vrij groot

op linkse bobine een (extra) condensator, voor ontstoren radio of automatische antenne ?

mesh-scherm onder de vleugel om olietank te beschermen?

kabeltje voor ...

de rest ontgaat mij
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby Hirth » 27 Mar 2011 19:34

op linkse bobine een (extra) condensator, voor ontstoren radio of automatische antenne ?

[/quote]

Jep, dat is hem, de condensator voor het ontstoren van de radio. De rechter bobine heeft er ook een maar die is onder de bobine gemonteerd en dus niet te zien in de foto. De condensatoren werden door de fabriek altijd gemonteerd en zijn dus een "tell tale sign" dat een auto fabrieksaf of eventueel later van een radio is voorzien. Ze werden gemaakt door Beru en Bosch. In het geval van een Blaupunkt radio zie je zo goed als altijd Bosch condensatoren. In het geval van een Becker Beru's.

Stef, het is trouwens geen benzinefilter maar een oliefilter. Filter is gemaakt door Mann-Hummel en is te vinden op alle carrera's, spyder en 904's en zelfs op de 911r en 906
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby Hirth » 27 Mar 2011 20:10

Petwin wrote:Leuk...

Moet je dempingsmateriaal trouwens niet met een paar schroeven met kraalringen vastgezet worden?


Jep, deels al gedaan maar nog niet helemaal klaar in die foto. Je ziet wel al de gaatjes
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Zonder vonk kom je nergens

Postby stef69 » 31 Mar 2011 20:21

Joris Koning wrote:op linkse bobine een (extra) condensator, voor ontstoren radio of automatische antenne ?



Jep, dat is hem, de condensator voor het ontstoren van de radio. De rechter bobine heeft er ook een maar die is onder de bobine gemonteerd en dus niet te zien in de foto. De condensatoren werden door de fabriek altijd gemonteerd en zijn dus een "tell tale sign" dat een auto fabrieksaf of eventueel later van een radio is voorzien. Ze werden gemaakt door Beru en Bosch. In het geval van een Blaupunkt radio zie je zo goed als altijd Bosch condensatoren. In het geval van een Becker Beru's.

Stef, het is trouwens geen benzinefilter maar een oliefilter. Filter is gemaakt door Mann-Hummel en is te vinden op alle carrera's, spyder en 904's en zelfs op de 911r en 906[/quote]

oliefilter, zal ik onthouden :wink:

ik herinner me een foto van grote (glazen) benzinefilter uit een A of pre-A, daarom die gok (net als die condensator)
ik somde gewoon op wat ik dacht te zien op de foto. :roll:

en wat heb ik nu gewonnen?
Stefan

Return to “Elektrische Anlage  -  Lights and Electrical System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests