Zekeringenhouder

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Zekeringenhouder

Postby E10 » 06 Dec 2011 21:43

Mijn kabelboom is klaar om erin gezet te worden (verslag van restauratie volgt nog). Fritz trok de kabelboom erin met de zekeringenhouder aangesloten en dat is best handig. Doe ik dus ook.

Mijn zekeringenhouder was een brugje kwijt. 1 bijbehorende houder zat los. De andere houder zat nog wel vast maar moest ook los om een nieuw brugje te kunnen plaatsen.

Het brugje van een plaatje messing maken was zo gebeurd. De houder was een ander verhaal. Aan de houder zit origineel een holniet die omgezet werd over het brugje heen. Die holniet was bij mij dus voor het grootste deel weg. Ik heb de houder van onderen een beetje ingeboord en er een hol koper buisje in gesoldeerd. Dat moest ik bij de tweede houder net zo doen omdat ik de holniet moest wegslijpen om 'm eruit te krijgen.

Toen was het niet meer zo spannend. houders plaatsen, nieuw brugje over de 2 koperen buisjes schuiven en de buisjes omzetten. Voor alle zekerheid alle bruggen nog met soldeer nagelopen omdat de nieten wel eens wat los kunnen gaan zitten na 50 jaar.

Originele schroefjes zijn verzinkt en krijgen na installatie van de kabels weer een likje gele lak.

Alles schoon gemaakt, nagemeten en klaar.

PB290631.JPG

bruggetje.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Zekeringenhouder

Postby E10 » 06 Dec 2011 21:44

En het resultaat:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Zekeringenhouder

Postby JDMM » 06 Dec 2011 22:34

Etienne wrote:En het resultaat:


Mag er zijn !

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Zekeringenhouder

Postby Hirth » 07 Dec 2011 10:37

Fraai, benieuwd naar de volgende update
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Zekeringenhouder

Postby E10 » 10 Dec 2011 14:49

Kleine aanvulling. Achter de zekeringenhouder zitten speciale rubbers. Ik heb de mijne wat schoongemaakt en ze zien er weer netjes uit. Origineel uiteraard.....

PC090664.JPG


PC100667.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Elektrische Anlage  -  Lights and Electrical System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests