Speakersstof en toebehoren

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Speakersstof en toebehoren

Postby E10 » 03 Aug 2013 22:09

Mijn originele speakerbekleding zag er vrij slecht uit. De grilletjes waren geroest en op een aantal plaatsen was de roest in de stof gaan zitten.

IMG_3860.JPG


Maar aangezien ik tot nu toe geen mooie alternatieve stof gevonden heb ben ik met de originele stof aan de slag gegaan:
Bij de drogist krijg je spul om roestvlekken in kleding te verwijderen. Je hebt 2 flesjes nodig.
Allereerst de stof op een bord met dat spul doordrenkt en een uur laten staan. Voorzichtig uitspoelen. Dan in een kom met Kloostertrots een aantal uren laten weken. Laten drogen. Dit proces voor een tweede keer herhalen.
De stof is uiteindelijk dan vrij van roest, echter wel iets te licht (naar mijn mening). Wederom met koffie geëxperimenteerd en ze zo weer iets op kleur gebracht. In de tussentijd de grilletjes gestraald en zilver gespoten.

P7314538.JPG


De omvormer werd achter het voetbord geplaatst en middels een gezekerde gele draad op het contactslot aangesloten. Massa wordt verkregen via de bout waarmee hij tegen het schutbord vastgezet is. Aan de buitenkant heeft de bout (met moer) een klodder teer gekregen.

inst manual.jpg

P8024554.JPG



De radio zelf is een Blaupunkt Köln uit 1958. Het meest luxe model in die tijd met automatische zenderzoeker. Deze radio kostte toen $165,50 / DM 695,-!! Aan het scala glaasje kun je zien dat het een Amerikaanse is. Deze scala loopt verder door dan de Europese. Mijn auto was een exportmodel dus dan moet dit ook kloppen. Een Europese radio naast een mijlenteller valt natuurlijk meteen op….

P8034574.JPG


Ja, de knopjes moet ik moet doen.......

P8034579.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Elektrische Anlage  -  Lights and Electrical System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests