LED verlichting

User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

LED verlichting

Postby horsepowerjunkie » 20 Nov 2014 19:57

Zoals al eerder gemeld,

http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?f=29&t=90

Via de Samba, Led interieur verlichtingslampjes gekocht.
Vandaag zijn ze eindelijk binnen gekomen :)


Morgen of overmorgen installeren en een fototje plaatsen van het resultaat!

DSC_0091.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: LED verlichting

Postby Petwin » 21 Nov 2014 23:47

Ben benieuwd...
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: LED verlichting

Postby horsepowerjunkie » 22 Nov 2014 19:21

Zo, vandaag de lampjes erin geprutst, twee hernia's opgelopen denk ik. Toerenteller moest er zelfs uit, stuur naar beneden. Nou nou.

Maar echt prachtig resultaat. ik heb wat foto's (zelfs van het knipper-verklikker-lampje). Dat heeft een aantal keren afdrukken gekost, maar speciaal voor Petwin dacht ik, even doorbijten, uiteindelijk een foto met hel lampje AAN.

Er was uiteindelijk een lampje te weinig om ook de lamp van de klok te vervangen, maar ja, dat is niet een heel groot probleem.

Het lampje wat in een apart zakje zat, met daarop aangegeven dat het voor de dynamo was bleek te zijn verwisseld met het andere rode lampje. Het is uiteindelijk goedgekomen zeg maar.

Op de foto's is het een beetje kerstverlichting, maar echt waar, in het echt prachtig !!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: LED verlichting

Postby Bos » 22 Nov 2014 20:32

jij mag het hele jaar met zonnebril rijden
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: LED verlichting

Postby horsepowerjunkie » 22 Nov 2014 20:57

nee hoor, valt reuze mee. En als de motor eenmaal gestart is, en de handrem is los, zijn de controlelampjes ook uit.
Ik kan nu iig wel duidelijk zien of mijn groot licht aanstaat.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: LED verlichting

Postby Petwin » 24 Nov 2014 00:06

Ik zie dit idd wel zitten voor het groot licht lampje, dat in de regel wat lastiger te zien is. De blauw/witte instrument verlichting vind ik eerlijk gezegd niet zo passen bij een klassieke auto.
Just my 0,02
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: LED verlichting

Postby horsepowerjunkie » 24 Nov 2014 20:16

Petwin wrote:Ik zie dit idd wel zitten voor het groot licht lampje, dat in de regel wat lastiger te zien is. De blauw/witte instrument verlichting vind ik eerlijk gezegd niet zo passen bij een klassieke auto.
Just my 0,02


Blauw-wit is mij niet zo opgevallen, het lijkt mij hier een geval van onderbuikgevoelens en een ongegronde mening van iemand die alles van na 1955 nieuwlichterij vindt :D
Echt een mooie kleur wit, de foto is genomen met mijn telefoon, en het TL licht in de garage was aan.

Het groot licht lampje was een wit lampje , en de knipper een groene (ter info, mocht je tot bestelling willen overgaan)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: LED verlichting

Postby horsepowerjunkie » 24 Nov 2014 22:05

Mijn volgende upgrade zijn de achterlichten. Ik ga niet de lampjes 1op1 vervangen door LED maar ik wil graag de units van Cu-Layer.

Die zijn helaas tot jan/2015 niet bereikbaar voor gewone stervelingen

http://www.culayer.com/products.htm

Misschien dan eerst de koplampen in Xenon? (haha nee hoor - grapje)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Elektrische Anlage  -  Lights and Electrical System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests