Nieuw team gezocht

Hulpforum voor onderwerpen betreffende het werken op de site.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby JDMM » 12 Jan 2012 22:10

OK, het is zover gekomen als het is, maar, langs deze weg wil ik onze Paul van harte bedanken voor het vele werk dat hij voor ons heeft gedaan.
Na wat strubbelingen met de Adjes heeft hij toch het initiatief genomen, ( en op eigen kosten ), om dan maar een eigen Forum te beginnen, hetgeen iedereen toejuichte omdat er behoefte aan was.
Jarenlang is alles, onder Pauls leiding, goed verlopen op dit Forum, er is veel getolereerd, en ik had nooit de indruk dat een persoonlijke onenigheid hier verandering in zou kunnen brengen.
Het feit alleen al, dat een persoonlijke onenigheid tussen een "poster" en een moderator zou kunnen leiden tot het einde van dit forum is eigenlijk absurt.
Het modereren is nu, na een interne strubbeling waar ik gelukkig geen weet van heb, overgenomen door anderen, soi, voor mij had het niet gehoeven.

PAUL, BEDANKT VOOR ALLES WAT JE VOOR ONS DEED, EN NOG GAAT DOEN !

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Richard » 13 Jan 2012 00:48

Hear, hear.
Richard

'63 356B
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Pascal » 13 Jan 2012 10:55

Helemaal waar Jan, dus laten we er weer een gezellige boel van gaan maken! ;)
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Matthijs356 » 13 Jan 2012 17:08

JDMM wrote:OK, het is zover gekomen als het is, maar, langs deze weg wil ik onze Paul van harte bedanken voor het vele werk dat hij voor ons heeft gedaan.
Na wat strubbelingen met de Adjes heeft hij toch het initiatief genomen, ( en op eigen kosten ), om dan maar een eigen Forum te beginnen, hetgeen iedereen toejuichte omdat er behoefte aan was.
Jarenlang is alles, onder Pauls leiding, goed verlopen op dit Forum, er is veel getolereerd, en ik had nooit de indruk dat een persoonlijke onenigheid hier verandering in zou kunnen brengen.
Het feit alleen al, dat een persoonlijke onenigheid tussen een "poster" en een moderator zou kunnen leiden tot het einde van dit forum is eigenlijk absurt.
Het modereren is nu, na een interne strubbeling waar ik gelukkig geen weet van heb, overgenomen door anderen, soi, voor mij had het niet gehoeven.

PAUL, BEDANKT VOOR ALLES WAT JE VOOR ONS DEED, EN NOG GAAT DOEN !

Jan.



+1

Michael
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Dame » 14 Jan 2012 07:38

Paul & Petwin,

Beiden bedankt voor de bijdrage die jullie hebben geleverd aan dit forum!
Ik vind jullie leuke, gezellige kerels met veel humor en dat zullen we zeker ook gaan missen... :D
Mannen zijn bijzondere wezen...!

P.s. de lange versie, (vrouwen zijn langer van stof, I know :lol: ) zie mail :wink: !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby E10 » 14 Jan 2012 21:04

Paul en Pet zijn mannen van het eerste uur. Zij hebben, ieder op hun eigen manier, een belangrijk aandeel gehad in dit forum. Pet en Paul, hartstikke bedankt voor jullie inbreng en ik hoop in de toekomst weer nieuwe inputs van jullie te mogen begroeten.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Knick » 15 Jan 2012 01:05

Hi, het is leuk geweest, met de nadruk op geweest maar ik houd het om verschillende redenen inmiddels ook voor gezien hier.

Knick
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Knick » 15 Jan 2012 21:47

Zo stil als het hier blijft, zo druk is het in mijn mailbox vandaag, vandaar deze reactie op het forum. Het is niet de bedoeling om wie dan ook met de vinger na te wijzen, maar alleen een constatering van wat de situatie is.

Op de vragen waarom ik mij van het forum terugtrek.......Welk forum ? !!!
Misschien ben ik een van de héle weinigen een aardig beeld heb wat er zich in de achtergrond afgespeeld heeft. Ondanks dat ik wel degelijk een mening heb over heel de situatie, wil ik ook geen kant kiezen voor een van de betrokken partijen. Ik heb daarin ook geen bemiddelende rol willen spelen toen mij dat gevraagd werd, omdat ik binnen die situatie ook geen oplossing zag. Daar wil ik verder ook niets over kwijt.
Alles heeft er uiteindelijk wel toe geleidt dat Petwin al zijn posts heeft laten verwijderen, waar ik begrip voor op kan brengen. Daarmee is meteen de helft van de serieuze content verdwenen en bovendien alle gerelateerde content min of meer waardeloos geworden.
Een groot gedeelte van de resterende technische content bestaat al een tijdje steeds meer en meer, uit onbenullige opmerkingen en commentaren van mensen die beter niets kunnen zeggen......of misschien even nadenken voordat.... doe ik al heel lang hoop ik. Ik denk dat dit ook een beetje inherent is aan de grootte van het forum, en ik vraag mij af of dit misschien te voorkomen was. Misschien is het handig om in de toekomst eens te kijken hoe er bij de 'Registry' gemodereerd wordt. Het evenwicht is nu volledig zoek en dat krijg je ook niet meer gemakkelijk terug.
Op deze manier sterft het forum in de zin van kwaliteit een snelle dood en biedt niet veel meer dan de 'Viva chat box'.
Daar wil ik geen lid van zijn!

Knick
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Richard » 16 Jan 2012 13:14

De omvang van het forum (aantal postst) en de hoeveelheid kwalitatieve "posters" is misschien klein maar dat hangt m.i. samen met het kleine taalgebied en niet met de kwaliteit van het forum. Daarbij is het aantal members ondertussen best fors en ondanks dat er misschien niet veel gepost wordt kun je uit het aantal members en de hoeveelheid views toch wel aflezen dat er in een behoefte wordt voorzien.
Het forum is m.i. ook niet bedoeld om vooral mensen die op hoog niveau willen restaureren te bedienen. Iedereen die iets over de 356 kwijt wil of wil vragen moet er terecht kunnen en dat mag ook chatbox-achtige prietpraat zijn. Waarom niet? We zijn niet allemaal mensen met veel kennis van, en ervaring met de 356 maar delen wel de interesse in hetzelfde autootje.
Ik zelf vind het gehalte aan kwalitatieve bijdragen best hoog en als je kijkt naar andere aanbieders van 356-content in de Nederlandse taal (alleen het 356 clubblad) denk ik dat het forum in een behoefte voorziet.

Maar ik begrijp Knick's zorg wel en denk ook dat er wel verbeteringen mogelijk zijn. Ben dus benieuwd naar zijn suggesties maar ook van die van anderen!
Richard



'63 356B
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby E10 » 16 Jan 2012 15:32

Ik ben het zowel met Richard als met Rens eens. Enerzijds zijn de kwaliteits posts minder groot als bijv op de Registry, anderzijds kun je dat ook niet verwachten als je een Nederlandstalig forum beheert. Maar eerlijk gezegd zijn de meest waardevolle bijdragen op de registry van een kleine groep mensen die bijna hun hele leven in de 356 wereld zitten. Als je het aantal kwaliteitsposts(en überhaupt het aantal posts) afzet tegen het ledenaantal van de 356reg dan doen wij het nog niet zo slecht denk ik. Dat uit zich ook in het aantal leden en views, waarmee we inderdaad aantonen in een behoefte te voorzien. En ook op het 356reg forum wordt er veel ge-chit-chat. Daar is ook niets mis mee, dat schept ook een band en een gevoel van betrokkenheid. Het is ook het Porsche356forum en niet het Porsche356restauratieforum. We moeten er ook begrip voor opbrengen dat niet iedereen de mogelijkheden en/of de behoefte heeft om een auto te restaureren. Als iemand alleen geinteresseerd is in de techniek en de reatauratie dan kijkt hij/zij toch alleen naar de posts in de rubriek “Reparatie, Revisie en Restauratie”.
Menigeen, waaronder mijzelf, had/heeft een hoop vragen die iha goed beantwoord worden, er zijn gezellige momenten en posts waar we om kunnen lachen, we houden ons scherp mbt evenementen en tot slot mogen we ons gelukkig prijzen dat er ook nog fantastische restauratieverslagen te lezen en te bewonderen zijn. Helaas is het laatste recentelijk drastisch verminderd maar ik hoop dat dit in de toekomst weer recht getrokken wordt. Kortom, naar mijn mening is ons forum (welk forum? ons forum!) zo slecht nog niet.

Uiteraard zijn tips en aanbevelingen om het nog beter te doen zeer welkom.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Knick » 16 Jan 2012 16:38

Dit forum heeft natuurlijk ook een sociale functie.
Misschien is het zinvol om jullie eens af te vragen waaraan het 'succes' van dit forum te danken is. Het zou zomaar kunnen zijn dat je dan tot hele andere conclusies komt.
Een vraag zou kunnen zijn; waarom is de verhouding tussen het aantal leden, lezers en posters zo ongelofelijk scheef en wat zou daarin de invloed van de content kunnen zijn?
Dit even los van het feit dat leden die een bepaalde content kunnen leveren natuurlijk een kleine minderheid vormen.

Knick
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Pascal » 16 Jan 2012 22:22

Denk dat die verhouding zo scheef ligt, omdat er relatief weinig mensen "terug" komen op een forum wat relatief technisch is. Lees: zoveel mensen die zelf hun auto restaureren zijn er denk ik niet in NL, dus dan krijg je dat mensen wel registreren, maar niet terug komen.

Dat is een van de redenen, dat we in elk geval alvast even een kleine opruiming gehouden hebben in de memberlist. Voor de beeldvorming, iedereen die sinds 1 januari 2010 hier niet meer is geweest, EN nul posts had, is verwijderd. Daardoor heb je in elk geval een beetje de "actieve" leden te pakken.

Let wel, op elk forum is de verhouding tussen "posters" en "lezers" krom. Dat wil zeggen, ik lees lekker meer op een hoop fora, maar post maar op een paar. Zo zijn er heel veel fora op de wereld en ik denk dat dit forum daar geen uitzondering op zal zijn.

Een sociaal aspect lijkt me zeker zo belangrijk, tenminste, als je dat als forum wilt bereiken. Als je het puur technisch wilt houden, kun je beter een "afgesloten/besloten" forum starten. Toch?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Knick » 17 Jan 2012 00:39

Hi Pascal,

Waar de aanname vandaan komt dat "relatief weinig mensen "terug" komen op een forum wat relatief technisch is", snap ik niet.

Door mijn werkzaamheden en in de privé sfeer ken ik zeker minimaal 20 mensen die hier lid zijn, niet posten, restaureren/sleutelen en het forum puur voor de technische posts volgen. Het zou je bovendien verbazen hoeveel 356 eigenaren zelf in meer of mindere mate aan hun auto werken en ik denk dat ik daar echt met grote stelligheid iets over kan en mag zeggen.
Het lijkt er op dat de sociale functie van het forum in het opzicht van gezelligheid juist heel klein is, anders had je namelijk wel meer mensen die posten met allerlei prietpraat en waren meetings veel drukker bezocht.
Het lijkt meer dan aannemelijk dat de regelmatige bezoeker (en niet poster) een lezer is, dus komt voor de kwaliteit van de technische content, uitgebreide en bijzondere verhalen, leerzame tips vergezeld van mooie plaatjes. Mensen willen bijzondere en andere content zien, het internet is al vergeven van allerlei shit.
In deze zin stak het forum met kop en schouders boven de rest uit. Dat blijkt ook wel een beetje uit de bezoekfrequentie en de gestage groei van het aantal leden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die lid worden, één keer rondneuzen en dan weer verdwijnen in het niets, die kun je dus eenvoudig eruit filteren.

De discussie houdt hier voor mij een beetje op voorlopig, aangezien ik even afwezig ben de komende twee weken.

Knick
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Richard » 17 Jan 2012 08:22

He Knick,

Succes met de trip!

groet
Richard



'63 356B
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Nieuw team gezocht

Postby Matthijs356 » 17 Jan 2012 08:44

@Knick:
Ik ben het met je eens dat er slechts enkelen op dit forum een heel hoge kwaliteit van restauratie aankunnen. Ik hoor daar jammer genoeg niet bij.
En ja het klopt dat dit forum telkens weer interessant blijkt als 1 van die toppers weer eens het vervolg van 1 of andere restauratie gepost heeft.
Dat is voor mij DE reden geweest om dit forum meermaals per dag te bekijken.
Op den duur durfde ik eigenlijk zelf mijn kleine restauraties niet meer te posten, omdat ik niet dezelfde 'originele' kwaliteit kan leveren.

Nogmaals: mijn respect voor de toppers. Ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat bvb Petwin al zijn posts verwijderd heeft.

Ik weet ook niet de precieze reden van dit alles, maar als het zo moet gaan vind ik dit heel erg zonde van al onze tijd die we er tot nu toe ingestoken hebben.
Vergelijk het maar met het kanaal overzwemmen en halverwege terugkeren.

Hopelijk wordt dit allemaal nog recht getrokken.

Return to “Individuele Hulp”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests