Page 3 of 14

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 11 Feb 2016 15:14
by horsepowerjunkie
Mooie trailer ook !

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 12 Feb 2016 06:34
by Petwin
Ziet er inderdaad allemaal erg gaaf uit. Je weet nooit wat er allemaal tevoorschijn komt na het strippen. Dit is toch wel de heilige graal :)

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 12 Feb 2016 17:57
by E10
Heel gaaf. Van harte gefeliciteerd! Bij mijn volgende aankoop neem ik je mee..... :wink:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 12 Feb 2016 18:15
by tbt2
je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Feb 2016 12:06
by 01RV
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Komt helemaal goed, Thibaut!

Ondertussen alle plaatwerk en losse delen weg gedaan om te stralen en poederlakken.
Motor en bak worden opgekuist, lekkende pakkingen vervangen, aluminium oilekoeler , benzinepomp revisie, enz, enz

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Feb 2016 12:42
by E10
Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Feb 2016 17:27
by JDMM
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ?? :lol:

Jan.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Feb 2016 20:17
by tbt2
JDMM wrote:
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ?? :lol:

Jan.

Das de bedoeling hé, na de tip die ik hem gaf.
Eigenlijk verdien ik een bakje Jupiler 24stuks -2 voor jouw zijn er nog 22 voor mij. :lol: :lol:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 00:05
by JDMM
E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(


Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 08:18
by 01RV
JDMM wrote:
E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(


Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.


Heb het plaatwerk van m'n twee 912'en steeds laten poederlakken en ben zeer tevreden van het resultaat. Op de 912 coupé is dit reeds 8 jaar geleden gedaan en is nog als nieuw. Vandaar terug dezelfde behandeling voor het 356 plaatwerk.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 09:18
by Petwin
Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?

Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 11:20
by Petwin
Heb de foto gevonden...dit moet ergens in 61-62 zijn

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 13:36
by 01RV
Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?

Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.


- Heb de standaard revisie kit gebruikt, goed om te weten dat de bijgeleverde veer te zwak is, heb de oude terug gemonteerd. Heb het deksel terug vlak gemaakt, wist niet dat ze ingedeukt was stond er zo op.

- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.

Bedankt voor de tips.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 15:11
by JDMM
(Het glimt nogal, als de lak is uitgehard kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.)

Jan, ze glommen origineel ook hoor.

Ziet er trouwens chique uit!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Feb 2016 16:37
by Petwin
01RV wrote:
Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.

Bedankt voor de tips.


Het is onmogelijk iets af te plakken, te stralen en dan te verwachten dat het medium niet in de behuizing doorgedrongen is. Het is niet eens een kwestie van risico nemen, het zal verkeerd gaan.

En de ringen onder de Acorn nuts?

Veren van de pomp meet ik altijd. Er zijn meer verkeerde in omloop dat goede :(