Page 11 of 15

Re: marc356

Posted: 19 Dec 2015 22:15
by horsepowerjunkie
Ja, B zuigers zijn toch plat ?

Re: marc356

Posted: 19 Dec 2015 22:58
by JDMM
C, die moeten bij die motor gemonteerd worden met een 1 mm. shim onder de cilinders en dan past je uitlaat niet meer. :shock:

Re: marc356

Posted: 20 Dec 2015 06:15
by Petwin
horsepowerjunkie wrote:Ja, B zuigers zijn toch plat ?


Ik vroeg het inderdaad ook om die reden. Aleen de Normaaltjes waren plat. Super hebben altijd een dome gehad. Ik dacht gezien te hebben aan de gaten waar het script op de achterkant zit dat Marc een Normaal heeft. Deze zuigers hebben inderdaad een 1mm shim nodig, dat was de andere reden dat ik het vroeg.
Normaaltjes zijn niet meer van Mahle te krijgen.

Re: marc356

Posted: 20 Dec 2015 10:02
by marc 356
Ik heb een 1600 super motor en deze zuigers zijn geleverd door Joma , de originele motor ,mijne gewone 1600 ligt nog helemaal uit elkaar , ik ga een keer kijken naar het verschil van de zuigers.
Marc

Re: marc356

Posted: 20 Dec 2015 10:33
by marc 356
Deze is van een 1600 blok nr.605747

Re: marc356

Posted: 20 Dec 2015 11:44
by JDMM
Motornummer is van een 1961 616/1 Normaal motor.
De zuiger is daar niet van en voor een Super zuigertje lijkt de dome te hoog.
Heeft ie twee of 3 veren boven de zuigerpen ?
In het geval van drie veren zou het een S-90 zuiger kunnen zijn.
In het geval van twee veren weet ik het niet.

Re: marc356

Posted: 21 Dec 2015 13:51
by marc 356
Effe alles uit de kast gehaald , dit is de originele motor van in mijne auto Bt5 een 1600 (blok nr.605747). De korte zuigers zijn van deze motor (da denk ik toch ) . De langere van de 1600 Super (blok nr. 86755), daar komen nu de nieuwe cilinders en zuigers op , volgens de mecanicien zat er te veel spel tussen zuigers en cilinders vandaar de olie lek. Dat vertelt hij en ik hoop het, er was ook nergens anders olie te zien als tussen kop- en cilinders. Gr .marc

Tav. Jan , als je eens in de buurt bent kan je altijd komen kijken naar mijne 1600 ,voor dat ik er aan begin.

Re: marc356

Posted: 21 Dec 2015 19:29
by JDMM
Hallo Marc,
Ik zie een krukas van een SC/912 daar horen die korte zuigertjes bij anders kan de krukas niet ronddraaien.
Die korte zuigertjes zijn misschien wel 616/12 super zuigertjes waar een stuk van het hemd is afgezaagd omdat anders de contragewichten daar raken ?
Nog een berg kuiswerk toch ! :D
Normaal zuigertjes hebben bijna geen dome, zie foto.
Jan.

Re: marc356

Posted: 21 Dec 2015 21:07
by marc 356
Oei ! Dan is het toch goed dat er eens een kenner komt kijken voordat ik daar aan begin.
Gr. Marc

Re: marc356

Posted: 21 Dec 2015 23:33
by JDMM
marc 356 wrote:Oei ! Dan is het toch goed dat er eens een kenner komt kijken voordat ik daar aan begin.
Gr. Marc


Die mannen/vrouwen zijn dungezaaid, vies duur en hebben het vaak erg druk. :wink:

Re: marc356

Posted: 22 Dec 2015 19:57
by marc 356
Dat ze dun gezaaid zijn dat weet iedereen , over de prijs geraken we het altijd eens , de vrije tijd vinden van iemand die op pensioen is nog het moeilijkste .
Marc

Re: marc356

Posted: 22 Dec 2015 23:35
by JDMM
En een pensionado waarvan de kleinzoon op hoog nivo motorcrossed is welhaast ontoegankelijk. :lol:

(Olielekkage tussen cilinders en koppen heeft niets te maken met zuiger/cil. speling, kan daardoor wel roken uit de uitlaat.)

Re: marc356

Posted: 23 Dec 2015 12:54
by Petwin
Je motor lijkt inderdaad een verzameling te zijn van verschillende typen. Mocht je hem weer origineel op willen bouwen, Ik heb wel delen liggen.
Heeft deze motor het grote thermostaat ventiel? Zo ja... verwijderen en een "plug" gebruiken.

Re: marc356

Posted: 23 Dec 2015 16:28
by marc 356
Petwin , alvast bedankt ,ik ga in het voorjaar er eens werk van maken (met Bv.jan ?) deze motor moet in originele staat hersteld worden .Hij hoort bij mijne auto . Nu wil ik eerst de 1600s erin leggen ,om zo snel mogelijk de baan op te kunnen.
Gr. Marc

Re: marc356

Posted: 24 Dec 2015 23:57
by Petwin
Geen haast hoor...
Voor Jan steek ik mijn handen in het vuur.