Ashwanden 356 A

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Ashwanden » 18 Apr 2016 11:30

Hoi,
een tijd uit de lucht geweest ivm mijn werk. Ondertussen wel doorgegaan met het opknappen en completeren van alles wat ik nodig heb voor mijn project.
Dat blijkt vaak niet mee te vallen. Vooral als je een restauratie in "dozen en kratten hebt gekocht".
Bij het aanschaffen van nieuwe originele onderdelen zoals remcilinders, remvoeringen moest ik in Duitsland diep in de buidel.
Daar stond tegenover dat ik het geluk had om van een doorgewinterde, en inmiddels gepensioneerde, 356 restaurateur een hele partij originele onderdelen te kunnen kopen die in backorder liggen bij meneer Porsche.
Het goed verchromen van alle delen en het pacifiëren van alle bouten en moeren, stralen van onderdelen, epoxeren en spuiten, ga zo maar door.
Ogenschijnlijk schiet er weinig op en hoor ik regelmatig, "ben je nou nog niet klaar met dat ouwe ding ?"

Laatste dagen ben ik weer verwoed aan het opbouwen geslagen en uiteraard dan kom je tot de conclusie dat er toch altijd wel weer wat is wat me ophoudt.
Zo blijkt schakelstang onderdeel 356.24.035 te ontbreken en kom ik niet verder.
Getvrr.
Dus ben ik benieuwd of iemand mij verder kan helpen. Als iemand dat onderdeel niet gebruikt ivm stillegging voor restauratie, zou ik het na kunnen maken.

Groet,
Marcel
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Petwin » 18 Apr 2016 18:56

Leuk dat je er weer bent. We houden hier wel van tobbers met oude meuk :)
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby E10 » 18 Apr 2016 19:03

Waarom weet ik precies wat je bedoelt.......?

Zal niet meevallen om die 2 onderdelen na te maken, maar je zou het eens bij de porschepartsman op ebay kunnen proberen. Die heeft veel van dat spul. Niet de goedkoopste maar belazerd je niet: http://stores.ebay.com/dporschepartsman ... 7675.l2563

Succes en welkom terug!
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Ashwanden » 23 Apr 2016 09:58

Tja Petwin, zie het dan ook maar als een prettig tijdverdrijf voor volwassenen met een compulsieve dwangneurose (kuch) voor het opknappen van ouwe meuk.
Het verdienen van het dagelijkse brood vergt vaak meer tijd dan lief. Ik streef ondertussen toch ook wel hevig naar een duidelijke montagevoortgang.
Het inmiddels rijk vergaarde assortiment aan onderdelen betekent voor mij een belangrijk component van de pret maar wordt door mijn ega inmiddels niet meer onderscheiden van de laadbakinhoud van een oudijzerboer.
Toenemende goedbedoelde adviezen voor het volgen van een therapie stellen mijn enthousiasme en overtuigingskracht nog wel eens op de proef.
Haar visioen, dat ik tot een zelfde berg met dozen als het project waarmee ik mij vereenzelvig, zal verworden is volgens haar mijn lot.
Ps, Etienne, ik zal je handreiking ook benutten, wie weet of ik daar dat onderdeel vind.
Hierbij nog een foto van een partij onderdelen waar ik heel erg gelukkig van werd. Vooral de NOS spanningsregelaar, remcillinders en voeringen, waren de jus voor mij. Maar wat een prijzen zeg! (als je toch spreekt over gekte! )
I phone foto's 122.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby E10 » 23 Apr 2016 12:59

Je bent goed aan het verzamelen geslagen! Ik neem aan dat je dat plastieke rempotje alleen erbij hebt gelegd om te laten zien dat je die niet gaat gebruiken..... ? :wink:
En dat de geel gepassiveerde hardware nog even blauw gemaakt wordt? :shock:
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Petwin » 23 Apr 2016 14:00

Is dat de uitlaat van GDP? Ben benieuwd naar die dingen, moeten erg mooi eruit zien en klinken
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby horsepowerjunkie » 23 Apr 2016 22:30

Ik had uit eerdere post toch begrepen dat de originele uitlaat onverslaanbaar was?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Petwin » 24 Apr 2016 09:45

De originele van Leistritz is immers niet meer leverbaar. De reproducties van bijv. Dansk zijn naar het origineel geconcipieerd. De Pasvorm is een tijd slecht geweest. Het schijnt dat dit nu verbeterd is. Ik ga dit proberen met mijn D-tje.

Mijn eerdere opmerking moet je in het verband zien. Origineel ontwerp vs. diverse Sportuitlaten die op de markt zijn. Willhoit heeft hier een interessant artikel over geschreven op zijn website. Met data ondersteund komt hij tot de conclusie dat voor zijn motor configuraties (tot 180PK) het originele ontwerp de beste performance geeft.

Ik heb begrepen dat de GDP RVS uitlaten naar origineel ontwerp zijn. De passing schijnt erg goed te zijn. Het geluid, dat is immers van vele factoren afhankelijk, ook het gebruikte materiaal, schijnt erg mooi te zijn. Ik moet erbij zeggen dat ik deze uitlaat nog nooit gehoord heb.

Ik heb geprobeerd die gasten te schrijven maar krijg geen antwoord op mijn mails. Zover ik kan zien hebben ze nog geen T2 uitlaat in het aanbod. Anders had ik deze wel eens willen proberen. Ze zijn duur. Het lijkt alsof er een vertegenwoordiging is in de UK maar ook daar geen respons.

Diegenen die deze uitlaat gemonteerd hebben zijn er erg over te spreken.

Mijn ervaring is dat, als een uitlaat veel herrie produceert, dit in eerste instantie allemaal wel leuk is. Maar na een korte tijd ga je flink balen van de herrie in de cabine. Mijn T1 had, toen ik haar kocht, een Bursch uitlaat. Wat een K-ding zeg. Veel resonantie en herrie. Nadat ik een single pipe T1 gemonteerd had, waren de resonanties en herrie weg. Het motortje liep w.m.b. ook ronder en heb zeker geen vermogen terugval gemerkt. Het tegenovergestelde eerder.

Hoop dat dit e.e.a. verder verduidelijkt.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Ashwanden » 27 Apr 2016 15:51

Nou, Etienne,
de bouten voor de deurscharnieren zijn al in de kleur.
Petwin, de uitlaat heeft verkoper in een oplage van 3 stuks op maat laten maken en het enige wat ik er toch weer aan verander is de kraag aan het eind, die haal ik er van af omdat ik recht toe recht aan mooier vind.

Ondertussen heb ik inmiddels de nodige bronnen geraadpleegd voor de missende schakelstangdelen maar elke keer nul op rekest.
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Ashwanden » 27 Apr 2016 15:57

Overigens klopt het dat het geluid van een uitlaat in het geheel niet alleen van de uitlaat zelf afhankelijk is.
Compressie, toerental, vulling, de vorm van de verbrandingsruimte, de grootte en de timing van de kleppen.
Maar voorlopig is deze fase nog niet actueel
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Ashwanden » 27 Apr 2016 16:05

[quote="E10"]Je bent goed aan het verzamelen geslagen! Ik neem aan dat je dat plastieke rempotje alleen erbij hebt gelegd om te laten zien dat je die niet gaat gebruiken..... ? :wink:

Rempotje is bij gebrek aan mooier, heb geen originele dus als die status zo blijft, raad ik je aan om nooit onder mijn auto te kijken :lol:
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ashwanden 356 A

Postby Petwin » 28 Apr 2016 06:17

Rempotjes is ff zoeken maar is wel aan te komen.
Bij meetings gaan we eerst allemaal onder de auto's liggen, je bent gewaarschuwd :)
Every Part a Piece of Art

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests