356 (s)c uit 63 van Jochum

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
jochkort75
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2013 09:07
Location: middelburg
Contact:

356 (s)c uit 63 van Jochum

Postby jochkort75 » 24 Aug 2014 08:15

hoi Allemaal,
Het leek me leuk om mijn porsche project met jullie enthousiastelingen te delen.
Omdat eerst mijn vorige project (een vw type 1 bus uit 66) afgemaakt moest worden heeft de Porsche meer dan een jaar in de stalling stof staan happen. ongeveer een maand gelden heb ik de Porsche opgehaald. Omdat de bus naast de Porsche staat had ik niet veel tijd en ruimte om eraan te werken. toch heb ik met behulp van mijn 12 jarige zoon een groot deel van de buitenkant kaal gemaakt en direct in de primer gezet om te zien wat de exterieure schade was. Deze viel me mee. ik twijfel nu of ik de neus eraf moet slijpen, daar deze nog in redelijke staat is. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie bevindingen op dat gebied. ik moet wel zeggen dat de koplampen behoorlijk ingedeukt zijn, hier zal ik nog veel klop werk aan hebben. Ik begin dan ook steeds meer te twijfelen want in combinatie met de enorme deuk aan de neus lijkt het steeds verstandiger te worden om een hele neus te vervangen.
de achterkant gaat enorm meevallen, een paar krassen eruit trekken en kloppen en een klein plekje nieuw erin zetten.
Nu dit allemaal geïnventariseerd is gaat de Porsche van de week op de rotisserie zodat ik de onderkant mooi schoon en kaal kan maken. vervolgens laat ik de onderkant stralen (zo weinig mogelijk plaatdelen ivm vervorming).
Zodra de porsche op de rotisserie zit zal ik foto's plaatsen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 356 (s)c uit 63 van Jochum

Postby Petwin » 24 Aug 2014 20:16

Leuk dat je je project met ons deelt!

Het lijkt me dat de bril er wel af moet om of te vervangen of te repareren.
Deuren en kleppen zou ik overwegen om thermisch te ontpakken, licht m=na te stralen en in de EP te zetten.
Als de lak van de karosserie verwijderd is, met name van de grote vlakken, is stralen geen probleem.
Every Part a Piece of Art
koenty
Posts: 42
Joined: 12 Jul 2013 15:30
Contact:

Re: 356 (s)c uit 63 van Jochum

Postby koenty » 28 Aug 2014 21:32

Ga ik volgen.
Bij mij is het ongeveer het zelfde. Maar ik ben nog aan de bus bezig en heb de porsche nog even aan de kant staan zolang de bus niet klaar is :-).
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 356 (s)c uit 63 van Jochum

Postby E10 » 01 Sep 2014 06:16

Leuk, weer een ander project om te volgen! Ik zou haar neusje er ook af halen.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests