Feb '53 Knick

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby tbt2 » 18 Feb 2015 20:57

Ben benieuwd naar meer!!!
Ziet er de max uit! één van mijn dromen om ooit een pré A te bezitten.
succes.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Vvoister » 20 Feb 2015 00:00

Aah dat wordt weer een beauty!
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Petwin » 20 Feb 2015 20:22

Laten we het hopen... :D
Het wordt in ieder geval weer een project van meerdere jaren.

Vandaag een reflector gescoord van Ebay.
Voor de minder ingewijden, er zijn meerdere verschillende versies geweest in de loop der jaren.

De allereerste hadden geen K-nummer en een horizontaal ruitpatroon. Ze waren natuurlijk van glas. De achterkanten waren verzinkt (zou ook CAD geweest kunnen zijn) en hadden geen SWF logo. Messing rand verchroomd.

Ergens in Augustus '53 kregen ze de K1262 (kleingeschreven) Markering. Ruitpatroon zelfde als de vroegere.

Ergens laat in 53 of vroeg in 54: K1262 met verticaal ruitpatroon.

De universiteit van Karlsruhe lichtinstituut goedkeuringsdata voor de K-nummers:
K1262 July 8, 1952
K1315 Dec 12, 1953

Vroeg '54 K1315 met verticaal ruitpatroon (Heb ze met en zonder SWF logo gezien)

Laat 57 / begin 58 (T2 periode) K1315 groter geschreven. (Met en zonder SWF logo)

T5 en later, kunststof reflectors, aluminium rand. Deze werden door ULO gemaakt.

Beide originele reflectors zaten nog op mijn auto maar eentje was helaas gesneuveld. De kans dat je een vroege originele kunt scoren die past bij jouw auto is erg klein. Ik was dus in mijn nopjes.
Zeg nou zelf een split of vroege Knick met verticaal ruitpatroon dat is toch geen gezicht :roll:

De waarde van de achterkant van de auto is nu verdubbeld :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby E10 » 24 Feb 2015 01:08

Das een mooie vondst! Maar als je een minder ouwe een kwartslag gedraaid had, dan had je ook een horizontaal patroon gehad. Wat een gedoe om een wiebertje..... :wink:

Jezus en dat zeg je nu....
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Richard » 24 Feb 2015 19:52

Piece of the puzzle. Gaaf hoor.
Richard

'63 356B
Rustbuster
Posts: 65
Joined: 24 Oct 2009 19:45
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Rustbuster » 25 Feb 2016 22:12

Sneak preview
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby horsepowerjunkie » 25 Feb 2016 23:24

mooi hoor , bijna alles weer als nieuw :)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby E10 » 26 Feb 2016 10:55

Pff, dat je weet waar je beginnen moet.... respect!
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby tbt2 » 27 Feb 2016 11:41

Komt goed! Mooi werk.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Petwin » 28 Feb 2016 00:50

Alle eer moet hier naar Rustbuster gaan. Deze oudjes kunnen aardig wat roestplekjes hebben....
De auto heeft meer dan 40 jaar onder een afdakje gestaan voordat ie "gered" werd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij weer gezond wordt.
Het is leuk om te vorderingen via dit medium te zien. Ik hoop de week na volgende week weer een bezoekje te brengen tot dan moet ik het met de foto"s doen.

Mijn taak bestaat volgende week uit het halen en brengen van wat chroomdelen. 24 uur vliegen, maar dan heb je ook wat :shock:

Ondertussen word het wereldwijde netwerk van 53 bezitters uitgebreid, onontbeerlijk bij dit vroege spul.
Every Part a Piece of Art
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby stefan » 09 Mar 2016 16:50

enne, heb je gevlogen?

stefan
hoge noorden
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Petwin » 10 Mar 2016 01:07

Net terug uit LA... het was weer genieten om tegen banden aan te schoppen en bekenden weer te zien.
De litmeet had nog veel 356 spul... de Swapmeet begint langzaam door de 911'jes overgenomen te worden...

De hamburgers en Bratwursten waren weer wel als vanouds :)
Every Part a Piece of Art
Rustbuster
Posts: 65
Joined: 24 Oct 2009 19:45
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Rustbuster » 05 Nov 2016 19:41

Het is weer eens tijd voor een update:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Rustbuster
Posts: 65
Joined: 24 Oct 2009 19:45
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby Rustbuster » 05 Nov 2016 19:43

en de rest
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Feb '53 Knick

Postby E10 » 05 Nov 2016 20:19

He, je bent weer terug! ;)

Heel netjes. Vakmanschap!

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests