Page 5 of 6

Re: 356D

Posted: 08 Mar 2017 16:06
by J356D
Het is zover, de 356D kan in principe op zijn wielen gezet worden. Ik zal eerst zoveel mogelijk andere zaken in orde maken voor dat de banden erop komen om te voorkomen dat deze al verouderen voordat er met de wagen gereden wordt. Enkele plaatjes van de afgelopen weken....

Re: 356D

Posted: 08 Mar 2017 16:10
by J356D
Nog wat plaatjes...

Re: 356D

Posted: 08 Mar 2017 18:52
by E10
Sjiek hoor!

Re: 356D

Posted: 09 Mar 2017 18:41
by Joske
Echt prachtig.

Re: 356D

Posted: 30 May 2017 12:53
by J356D
Het project van de 356D heeft enkele weken stilgestaan door het feit dat er nog het een en ander moest gebeuren aan de Speedster voor watjes.
Ondertussen zijn de voorbereidingen om de motor verder af te bouwen in volle gang. Mijn warmtewisselaars zijn europees en de tuit is net even iets anders dan van een 356. De rechter is meestal rotter dan de linker omdat hier meer opspattende troep tegenaan komt van de kant van de weg. De rechter was bij mij ook aardig doorgerot en is als nieuw gemaakt door de man die ook de Knick onder zijn hoede heeft, dankjewel Rustbuster! Om het uitlaatsysteem af te maken is alles keramisch gecoat en klaar om weer wat jaartjes mee te gaan.

Re: 356D

Posted: 04 Aug 2017 16:52
by Rustbuster
8) 8) 8)

Re: 356D

Posted: 16 May 2018 16:15
by J356D
Met dank aan Remon vandaag de motor en bak in de 912 gehangen. Viel mij op dat er genoeg plek was om te passen en sleutelen, das wel anders bij een 356 ;).

Re: 356D

Posted: 16 May 2018 16:17
by J356D
Nog een paar foto's...

Re: 356D

Posted: 16 May 2018 16:46
by E10
Netjes!

Zijn die hippe schoenen van Remon? :)

Re: 356D

Posted: 16 May 2018 19:08
by J356D
E10 wrote:Netjes!

Zijn die hippe schoenen van Remon? :)


Haha van mij!

Re: 356D

Posted: 17 May 2018 08:16
by 01RV
Ziet er weeral TOP uit!

Ja de plaats die je hebt in een 912 om de motor erin te plaatsen is niet vergelijkbaar met de 356, er moest natuurlijk ook een vette 6cyl in passen.

Gr

Roy

Re: 356D

Posted: 20 May 2018 08:48
by J356D
01RV wrote:Ja de plaats die je hebt in een 912 om de motor erin te plaatsen is niet vergelijkbaar met de 356, er moest natuurlijk ook een vette 6cyl in passen.

y


Ik kan gewoon bougies vervangen zonder dat ik daarvoor halsbrekende toeren uit hoef te halen ;)

Re: 356D

Posted: 28 Jun 2018 11:32
by J356D
Weer een beetje verder..
De motor is zo goed als klaar. Ik heb alleen nog de korte breather hose nodig die van de vulpot naar het Knecht filter loopt. Een dezer dagen zal die ook geplaatst worden.

Voor het plaatsen van de antenne en de afwatering van het schuifdak moest helaas de deur eruit gehaald worden. Bij de 356 zit er een handige uitsparing om met een doorslag de onderste scharnierpen er uit te slaan. Waarom dat ze dit niet bij de 911/912 hebben gedaan weet ik niet... Er moest een speciale tool (P-290) aan te pas komen om dit voor elkaar te krijgen. Aangezien ik deze tool niet in mijn bezit had besloot ik deze zelf te maken. (Tool kan nieuw gekocht worden maar is vrij kostbaar voor eenmalig gebruik). Na een dag aan de lastafel en draaibank had ik resultaat en kon de pen er toch eindelijk uitgeklopt worden. :P

Re: 356D

Posted: 28 Jun 2018 11:34
by J356D
Foto's

Re: 356D

Posted: 28 Jun 2018 11:36
by J356D
Eindelijk iets meer 356 gerelateerde foto's :lol: