1958 AT2 1600S Coupé

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 13 Nov 2016 10:11

Op welke stand heb je de Konis gedraaid? De Zachtste stand is het fijnst wmb. Zijn dan een fractie stugger dan Boges.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 13 Nov 2016 10:17

Petwin, geen ervaring mee in een 356A maar op m'n 912 Soft Targa heb ik ze ook op zachtst staan, ik ben een rustige chauffeur en scheur niet door de bochten, comfort gaat voor.

Gisteren nog wat verder gewerkt...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 13 Nov 2016 18:12

.. ondertussen zijn we weeral een dag verder...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 21 Nov 2016 20:25

Dit weekend bak geplaatst, nu bezig achterophanging aan het plaatsen, ....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby E10 » 22 Nov 2016 02:16

Petwin wrote:Djeezz, die jongen gaar snel. Spuit je nog wel even je versnellingspook beige :-)


Beige? T2 heeft zilveren pook.....

Ziet er heel mooi uit. Wel jammer dat de bedrading niet de correcte kleuren heeft. In Europa kunnen ze de correcte draden niet leveren. Hiervoor moet je bij YNZ in de VS zijn.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby E10 » 22 Nov 2016 02:18

o ja, bouten voor wielmoeren horen zwart gepassiveerd te zijn. Wat zijn we toch een zeikerds he.....? ;)
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 22 Nov 2016 21:40

E10 wrote:
Petwin wrote:Djeezz, die jongen gaar snel. Spuit je nog wel even je versnellingspook beige :-)


Beige? T2 heeft zilveren pook.....

Ziet er heel mooi uit. Wel jammer dat de bedrading niet de correcte kleuren heeft. In Europa kunnen ze de correcte draden niet leveren. Hiervoor moet je bij YNZ in de VS zijn.


Hehe... dat duurde lang...

Als we toch aan het z... zijn, gefosfateerd... :-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 28 Dec 2016 12:01

Ondertussen wat verder, hemeltje geplaatst . Vandaag ruiten erin.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 28 Dec 2016 13:11

Het zijn m.n. de plaatsen waar platen opklaar gelast zijn en felsnaden. Tenzij je die natuurlijk ook openvouwt. Bij de voorklep bijv. is het aan te raden deze van het frame af te halen. Je staat er van te kijken hoeveel roest hier tussen gaat zitten.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 28 Dec 2016 18:00

Petwin wrote:Het zijn m.n. de plaatsen waar platen opklaar gelast zijn en felsnaden. Tenzij je die natuurlijk ook openvouwt. Bij de voorklep bijv. is het aan te raden deze van het frame af te halen. Je staat er van te kijken hoeveel roest hier tussen gaat zitten.


Sorry maar ik kan niet volgen, verklaar u nader? Op mijn wagen zijn geen hoeken afgereden, bij het restaureren zijn alle felsnaden open gemaakt , gestraald volgens SA3 normering en in de STANDOX 2K gezet.

Vb van de felsnaden van de deuren:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 28 Dec 2016 22:46

Dat is precies wat ik bedoel, klasse job!
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 30 Dec 2016 09:14

Ruiten erin..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 30 Dec 2016 20:43

Die is lekker aan het stoeien geweest. Zit netjes !

Blijft een prachtige kleur, Ivoor!
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 13 Jan 2017 08:52

Stoeltje erin...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby horsepowerjunkie » 13 Jan 2017 09:07

Mooi hoor, was het hoofdsteuntje origineel al in de auto, of heb je dat zelf toegevoegd?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests