1958 AT2 1600S Coupé

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 14 Feb 2016 16:49

Geen paniek komt helemaal goed.heb bij m'n 912 in 2008 de onluchtingspot ook laten stralen en poederlakken, eens alles terug heb ik die binnenin grondig op gekuist en stofvrij gemaakt. Nu 8 jaar later geen problemen ondervonden.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 14 Feb 2016 16:55

Zie tabel.
De groene lijn 58568 "Origineel"... was ook een te zwakke veer. Deze was door de vorige eigenaar geplaatst. Hij had ook een standaard kitje toegepast.

Zoals je kunt zien is er geen directe correlatie tussen dikte en veerkracht. Het uitrekken van veer 4 maakte hem zelfs zwakker.
Van de 4 veren was er slechts één die met het tweaken van de pompslag d.m.v. flensdikte 0,18 Bar gaf.
De anderen bleven op 0,13 Bar steken.

Moraal van dit verhaal, meten is weten en vertrouw geen enkel onderdeel dat nieuw is.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 14 Feb 2016 16:57

Hoe zit het met de kleine veertjes die de membraampjes dicht duwen, zijn deze ok in het standaard revisie setje?

G

Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 14 Feb 2016 19:42

Meestal wel maar ik gebruik gewoon de oude. Ze zijn makkelijk te testen. Als de pomp gemonteerd is, druk je de hefoom in en houdt je vinger op de inlaat. If it sucks it sucks :) Zelfde aan de uitlaatkant. Je kunt het ook horen.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 20 Feb 2016 16:49

bak ziet er al beter uit, ... :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 21 Feb 2016 15:38

Ruitenwissermechanisme ook onderhanden genomen...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby horsepowerjunkie » 21 Feb 2016 19:33

dat gaat een puik autootje worden zo !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby E10 » 22 Feb 2016 07:40

Mooi!
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 30 Mar 2016 14:41

Ondertussen heeft Gerard Kroon, http://www.kroonwireharnesses.com , m'n compleet nieuwe kabelboom af:

kroon.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 30 Mar 2016 17:41

Je gaat hard, leuk hoor.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 31 Mar 2016 11:54

Slechte stukken vloer en dorpels eruit aan het halen..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby tbt2 » 31 Mar 2016 19:13

Weet je ondertussen waarom je een derde uitsparing hebt tussen de uitlaat uitsparingen?
Lijkt me net iets voor een sebring uitlaat of iets gelijkaardigs;
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 31 Mar 2016 20:41

tbt2 wrote:Weet je ondertussen waarom je een derde uitsparing hebt tussen de uitlaat uitsparingen?
Lijkt me net iets voor een sebring uitlaat of iets gelijkaardigs;


GePimped op z'n Amerikaans zeker, wordt terug origineel gemaakt.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 16 Apr 2016 15:24

Motor zit terug in elkaar, binnenkort proef draaien
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 16 Apr 2016 19:33

Ik zie dat je Webers gemonteerd hebt. Verder nog trucs uitgehaald?
Het deksel van de brandstofpomp is ingedeukt. Dit komt doordat deze te vast gedraaid is door je voorgangers. Dit zou lekkage kunnen veroorzaken. Nu hij nog droog is, is het aan te raden deze weer van binnenuit vlak te maken, het pasvlakje daarna te vlakken en dan weer te monteren.

Ziet er netjes uit. Doe de Bosch Sticker even andersom :)
Every Part a Piece of Art

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests