Page 10 of 14

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Nov 2016 10:11
by Petwin
Op welke stand heb je de Konis gedraaid? De Zachtste stand is het fijnst wmb. Zijn dan een fractie stugger dan Boges.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Nov 2016 10:17
by 01RV
Petwin, geen ervaring mee in een 356A maar op m'n 912 Soft Targa heb ik ze ook op zachtst staan, ik ben een rustige chauffeur en scheur niet door de bochten, comfort gaat voor.

Gisteren nog wat verder gewerkt...

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Nov 2016 18:12
by 01RV
.. ondertussen zijn we weeral een dag verder...

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 21 Nov 2016 20:25
by 01RV
Dit weekend bak geplaatst, nu bezig achterophanging aan het plaatsen, ....

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Nov 2016 02:16
by E10
Petwin wrote:Djeezz, die jongen gaar snel. Spuit je nog wel even je versnellingspook beige :-)


Beige? T2 heeft zilveren pook.....

Ziet er heel mooi uit. Wel jammer dat de bedrading niet de correcte kleuren heeft. In Europa kunnen ze de correcte draden niet leveren. Hiervoor moet je bij YNZ in de VS zijn.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Nov 2016 02:18
by E10
o ja, bouten voor wielmoeren horen zwart gepassiveerd te zijn. Wat zijn we toch een zeikerds he.....? ;)

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Nov 2016 21:40
by Petwin
E10 wrote:
Petwin wrote:Djeezz, die jongen gaar snel. Spuit je nog wel even je versnellingspook beige :-)


Beige? T2 heeft zilveren pook.....

Ziet er heel mooi uit. Wel jammer dat de bedrading niet de correcte kleuren heeft. In Europa kunnen ze de correcte draden niet leveren. Hiervoor moet je bij YNZ in de VS zijn.


Hehe... dat duurde lang...

Als we toch aan het z... zijn, gefosfateerd... :-)

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 28 Dec 2016 12:01
by 01RV
Ondertussen wat verder, hemeltje geplaatst . Vandaag ruiten erin.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 28 Dec 2016 13:11
by Petwin
Het zijn m.n. de plaatsen waar platen opklaar gelast zijn en felsnaden. Tenzij je die natuurlijk ook openvouwt. Bij de voorklep bijv. is het aan te raden deze van het frame af te halen. Je staat er van te kijken hoeveel roest hier tussen gaat zitten.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 28 Dec 2016 18:00
by 01RV
Petwin wrote:Het zijn m.n. de plaatsen waar platen opklaar gelast zijn en felsnaden. Tenzij je die natuurlijk ook openvouwt. Bij de voorklep bijv. is het aan te raden deze van het frame af te halen. Je staat er van te kijken hoeveel roest hier tussen gaat zitten.


Sorry maar ik kan niet volgen, verklaar u nader? Op mijn wagen zijn geen hoeken afgereden, bij het restaureren zijn alle felsnaden open gemaakt , gestraald volgens SA3 normering en in de STANDOX 2K gezet.

Vb van de felsnaden van de deuren:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 28 Dec 2016 22:46
by Petwin
Dat is precies wat ik bedoel, klasse job!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Dec 2016 09:14
by 01RV
Ruiten erin..

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Dec 2016 20:43
by Petwin
Die is lekker aan het stoeien geweest. Zit netjes !

Blijft een prachtige kleur, Ivoor!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Jan 2017 08:52
by 01RV
Stoeltje erin...

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Jan 2017 09:07
by horsepowerjunkie
Mooi hoor, was het hoofdsteuntje origineel al in de auto, of heb je dat zelf toegevoegd?