De D is nagenoeg klaar. Nog een paar kleine details, zoals wissers en H4 Einsätze, en dan kunnen we keuren!
De Body en bekleding is in fantastische staat. Verder heeft het allemaal wat langer geduurd, eigenlijk kwam het er op neer dat technisch bijna alles nagekeken of gereviseerd moest worden:
Wielophanging, vervangen van rubbers, schokbrekers, donuts, stabilisatiestang, torsiestaafbuis gereinigd en met nieuw vet gevuld,
Fusees, nieuwe wiellagers
Remmen, trommels draaien, Wielremcilinders, hoofdremcilinder, nieuwe schoenen, ankerplaten gedaan etc
Leidingen, remmen, benzine, vernieuwen en waar mogelijk gereinigd
Motor volledig gereviseerd
Versnellingsbak idem, inclusief aandrijfbuizen, jukken etc etc
Electra (gaat er niet op voorruit als een auto 45 jaar + niet gebruikt wordt en in een droog klimaat staat...) claxons repareren, Stuur ring en knop weer werkend maken, sleepcontacten vernieuwen, veel verbindingen opnieuw maken (gecorrodeerd) zekeringhouder schoonmaken, sluitingen verhelpen, verkeerde verbindingen weer in orde maken, spanningsregelaar reviseren, nieuwe accu, bijna alle lampen vervangen, ruitenwissermotor gereviseerd, richtingaanwijzerschakelaar vervangen, lichtschakelaar gereviseerd etc etc etc.
Gasstangen (zaten vast), alle bolkoppelingen vervangen, handgasmechanisme gereviseerd.
Stoelrails, idem
nieuwe afdekking voor kap
Velgen gerestaureerd, nieuwe Banden
Uitlijnen
Poetsen, Poetsen, schoonmaken en weer poetsen
Veel klein geneuzel, losse taillestrip, toerenteller en KM teller kabels vervangen, stoelkantelmechanismen, revisie en reparatie van verwarmingsknop/mechanisme etc etc.
Ik ben vast het e.e.a. vergeten...
Onze autootjes blijven in een betere conditie als ze gewoon gebruikt en onderhouden worden.... Dat gaat van nu af aan weer gebeuren. Hij voelt prima aan, ik zou er zo mee naar Spanje rijden
Enjoy...
https://www.youtube.com/watch?v=QaLu8FvauRc