Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Na/voor
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
1 stap vooruit, 2 achteruit...
Ik merkte een vreemde opening op de throttle bodies,... locatie: daar waar de idle mixture screws gaan.
Lak er maar weer af... lastiger dan ik dacht en idd... gaatje waar het niet moet zijn...
Iemand advies?
Groetjes
Hans
Ik merkte een vreemde opening op de throttle bodies,... locatie: daar waar de idle mixture screws gaan.
Lak er maar weer af... lastiger dan ik dacht en idd... gaatje waar het niet moet zijn...
Iemand advies?
Groetjes
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Bedankt
Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?
Dus X-track voor staal nemen? Staat bij dat het geschikt is voor gietijzer.
Groetjes
Hans
Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?
Dus X-track voor staal nemen? Staat bij dat het geschikt is voor gietijzer.
Groetjes
Hans
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Ja, dat is een vreemd gat ! Zal morgen eens kijken bij andere gasklep huizen of dit kwaad kan.
Trouwens, niet alle vreemde gaten zijn ongezelig, dus even bekijken morgen..
Goed dat je het het opgemerkt !
Jan.
Trouwens, niet alle vreemde gaten zijn ongezelig, dus even bekijken morgen..
Goed dat je het het opgemerkt !
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Vandaag weer wat verder gewerkt aan de teststand voor de carbs. Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen. Verder enkel nog de 8mm buisjes inlassen voor benzine toe-en afvoer en dan kan het naar de poederlakker om de hoek.
Vannacht ook de doorhandles weer in elkaar gezet. Ook hier weer meer tijd ingestoken dan verwacht. Borgmoeren waren uitgeboord en had de demontage niet zelf gedaan dus even zoeken en weer wat wijzer geworden vannacht.
Vannacht ook de doorhandles weer in elkaar gezet. Ook hier weer meer tijd ingestoken dan verwacht. Borgmoeren waren uitgeboord en had de demontage niet zelf gedaan dus even zoeken en weer wat wijzer geworden vannacht.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Joske wrote: Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen.
je weet wat ze zeggen hè : A grinder and paint make me the welder I aint
maar niet opgeven :thumbsup:
Joske wrote: Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?
Testen met een magneetje, als hij blijft plakken idd gietijzer (of staal) en anders een of andere Aluminium legering. Eerst even wachten wat Jan zegt, misschien kan het geen kwaad.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Eindelijk gestart met de opbouw:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Goed bezig!
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Staat op mijn to do list voor morgen:
"Kijken naar gat Joske en ringen."
"Kijken naar gat Joske en ringen."
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
En weer wat verder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Maar dan ook weer op problemen gestoten, verzinker heeft vijsje verloren gedaan... iemand per ongeluk reserve liggen? Partswise alvast niet...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Joske,
Het gat (zie 27/4) heeft geen invloed op de werking omdat het alleen maar uitkomt in het geboorde gat voor een van de 4 schroeven waarmee de body aan het gasklepblok vast zit.
Voor je gevonden 9 "NOS" rondellen, 14x8x 2,62 mm. voor de gasklep as , en een vijsje en een gekarteld borgringetje voor dat dekseltje.
Jan.
Het gat (zie 27/4) heeft geen invloed op de werking omdat het alleen maar uitkomt in het geboorde gat voor een van de 4 schroeven waarmee de body aan het gasklepblok vast zit.
Voor je gevonden 9 "NOS" rondellen, 14x8x 2,62 mm. voor de gasklep as , en een vijsje en een gekarteld borgringetje voor dat dekseltje.
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by JDMM on 08 Jun 2017 17:09, edited 2 times in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Jippie!!!
Koning te rijk!
Ik stuur je een mailtje met mijn gegevens en de vraag naar waar ik de schuld moet sturen!
Groetjes
Hans
Koning te rijk!
Ik stuur je een mailtje met mijn gegevens en de vraag naar waar ik de schuld moet sturen!
Groetjes
Hans
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!
Na veel te veel plezier met rijden in de nieuwe aanwinst, vebouwingen in de garage,... ben ik eindelijk terug bezig aan de C!
De carbs zijn klaar maar moeten nog afgeregeld worden. De tools hiervoor zijn binnen dus ik hoop dit weekend de motor terug te kunnen starten... tips voor het afregelen zijn welkom....
Voorlopig heb ik:
-De float valve met een 1,5mm washer gemonteerd zoals Ron LaDow aangeeft.
-Pump-links voorlopig vrij los gezet.
-De Idle mixture screws voorzichtig ingedraaid en 1 en 1/2 toer terug laten komen.
Als ik het goed heb moet ik:
-P77 tool plaatsen, Petwin's teststand aansluiten, benzinepomp aanzetten en float level aflezen, washers bijplaatsen tot
Float level binnen tolerantie is
-accelerator pump 2 keer volledig bewegen en met P22a tool de benzine opvangen en meten. Dan pump-links bijregelen tot dit 0,2 tot 0,3 cc geeft.
- daarna met de synchrometer de luchtstroom regelen. Petwin deed dit met een Miele 1500W stofzuiger en regelde de unisyns af op 7 als ik het goed lees... dit laatste stuk is me nog niet helemaal duidlijk maar dat komt hopelijk als ik er ben!
De carbs zijn klaar maar moeten nog afgeregeld worden. De tools hiervoor zijn binnen dus ik hoop dit weekend de motor terug te kunnen starten... tips voor het afregelen zijn welkom....
Voorlopig heb ik:
-De float valve met een 1,5mm washer gemonteerd zoals Ron LaDow aangeeft.
-Pump-links voorlopig vrij los gezet.
-De Idle mixture screws voorzichtig ingedraaid en 1 en 1/2 toer terug laten komen.
Als ik het goed heb moet ik:
-P77 tool plaatsen, Petwin's teststand aansluiten, benzinepomp aanzetten en float level aflezen, washers bijplaatsen tot
Float level binnen tolerantie is
-accelerator pump 2 keer volledig bewegen en met P22a tool de benzine opvangen en meten. Dan pump-links bijregelen tot dit 0,2 tot 0,3 cc geeft.
- daarna met de synchrometer de luchtstroom regelen. Petwin deed dit met een Miele 1500W stofzuiger en regelde de unisyns af op 7 als ik het goed lees... dit laatste stuk is me nog niet helemaal duidlijk maar dat komt hopelijk als ik er ben!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests