Revisie 912 motor met SC look.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Tool P236 en de impactschroevendraaier waren de redders in nood.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Weer een beetje vorderingen gemaakt.
Demontage is nu bijna compleet. (Krukas moet nog uit elkaar). De kleppen zijn uit de cilinderkoppen gehaald. Verschillende gebroken veren...
Volgende stap is reinigen/ verzinken/ lakken blik.
Ik ga voor de grote delen gebruik maken van aquablast voor het reinigen. Lakwerk en KTL zal via MFI gaan.
Meetgerei is ondertussen ook binnengekomen. Na het reinigen kan ik dus alles netjes opmeten.
Demontage is nu bijna compleet. (Krukas moet nog uit elkaar). De kleppen zijn uit de cilinderkoppen gehaald. Verschillende gebroken veren...
Volgende stap is reinigen/ verzinken/ lakken blik.
Ik ga voor de grote delen gebruik maken van aquablast voor het reinigen. Lakwerk en KTL zal via MFI gaan.
Meetgerei is ondertussen ook binnengekomen. Na het reinigen kan ik dus alles netjes opmeten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Grote delen binnen bij aquablast.
Morgen nog laatste deel demontage krukas en
dan alles opmeten. Nieuwsgierig naar resultaten daarvan.
Morgen nog laatste deel demontage krukas en
dan alles opmeten. Nieuwsgierig naar resultaten daarvan.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
En ook de krukas is uit elkaar.
Metingen van de hoofdlager tappen. (D1) (mm)
Journal 1: 49,986
Journal 2: 54,978
Jounal 3: 54,976
Journal 4: 39,975
Allemaal binnen tolerantie
Metingen van de journals voor de drijfstangen. (D2) (mm)
Journal 1: 52,975
Journal 2: 52,973
Journal 3: 52,975
Journal 4: 52, 979
Allemaal net buiten tolerantie... zonde
Inspectie van de gears: die zien er top uit.
Wanneer de case terug is van aquablast kan ik de bore opmeten en ook ineens de bores van de drijfstangen nameten.
Dan weten we weer wat meer en kan alles naar de workshop voor magnafluxen en regrounden.
Metingen van de hoofdlager tappen. (D1) (mm)
Journal 1: 49,986
Journal 2: 54,978
Jounal 3: 54,976
Journal 4: 39,975
Allemaal binnen tolerantie
Metingen van de journals voor de drijfstangen. (D2) (mm)
Journal 1: 52,975
Journal 2: 52,973
Journal 3: 52,975
Journal 4: 52, 979
Allemaal net buiten tolerantie... zonde
Inspectie van de gears: die zien er top uit.
Wanneer de case terug is van aquablast kan ik de bore opmeten en ook ineens de bores van de drijfstangen nameten.
Dan weten we weer wat meer en kan alles naar de workshop voor magnafluxen en regrounden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Mooi. Goed bezig!
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Ik ken weinig van motoren maar we leren bij. Doe zo verder...
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
ook het hoge noorden volgt dit met belangstelling - dank voor jouw moed!
stefan
dichter bij zuidlaren dan bij groningen
stefan
dichter bij zuidlaren dan bij groningen
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Vandaag de stukken gaan ophalen bij aquablast.
Op het eerste zicht zeer mooi werk. Ook al even de koppen bekeken en daarin zie ik geen barstjes!
Woensdag Of donderdag probeer ik alles verder te meten. Daarna even beslissen wat naar waar moet voor machinewerk, wat vervangen moet worden en wat ik kan houden. Als alles weg is kan ik mijn bestellijst maken en me verder bezighouden met de onderkant van de C.
Op het eerste zicht zeer mooi werk. Ook al even de koppen bekeken en daarin zie ik geen barstjes!
Woensdag Of donderdag probeer ik alles verder te meten. Daarna even beslissen wat naar waar moet voor machinewerk, wat vervangen moet worden en wat ik kan houden. Als alles weg is kan ik mijn bestellijst maken en me verder bezighouden met de onderkant van de C.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Ik zou het in je living zetten. Is toch veel te mooi om weer in te bouwen en vettig te laten worden......
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Vrouw gaat niet lachen als ik de huidige salon tafel wissel... zou het zelf wel mooi vinden!
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
De eerste metingen zijn achter de rug met wisselend resultaat.
Dit weekend de rest.
Hierbij al enkele resultaten:
Dit weekend de rest.
Hierbij al enkele resultaten:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
En weer wat bezig geweest. Lager uit third piece gekregen, dat was vergeten werk. Alle delen nagekeken op ‘cracks’ nu ze mooi proper zijn. Dat leek ok. Case op moment vastgezet zodat ik de boringen kan gaan meten.
Ook de cilinders heb ik even onderworpen aan inspectie;
Alle cilinders in prima staat. Alle ringen heel, wrist pins goed. (denk ik). Gewichten 515g, 512g, 512g en 512g. Weet niet of dat goed is maar lijkt me ok... telkens weging gedaan MET wristpin. Ergens gelezen dat afwijkingen tot 15g konden maar da lijkt me wel erg veel.
Ondertussen ook contact opgenomen met werkplaats voor krukas en andere delen te laten bewerken en magnafluxen. Donderdag gaat de hele boel naar daar! Nieuwsgierig of mijn metingen goed waren...
Nog enorm veel vragen in mijn hoofd:
- moet ik steeds de ringen op de pistons vervangen? Ik gok van wel?
- zijn de gewichten goed?
- hoe krijg ik een ouder deksel voor een mechanische tach op deze case? Een van de studs is te kort...
- welke camshaft te bestellen? Zou graag stock grind hebben en overweeg die van stoddard of rose passion. Weet niet of die goed is... iemand tips?
- ik gok dat ik na het machinewerk en magnafluxen alles moet nameten en dan pas de nieuw lagers bestellen?
- moet ik steeds de bouten voor de drijfstangen vervangen?
-...
Alle tips welkom!
Ook de cilinders heb ik even onderworpen aan inspectie;
Alle cilinders in prima staat. Alle ringen heel, wrist pins goed. (denk ik). Gewichten 515g, 512g, 512g en 512g. Weet niet of dat goed is maar lijkt me ok... telkens weging gedaan MET wristpin. Ergens gelezen dat afwijkingen tot 15g konden maar da lijkt me wel erg veel.
Ondertussen ook contact opgenomen met werkplaats voor krukas en andere delen te laten bewerken en magnafluxen. Donderdag gaat de hele boel naar daar! Nieuwsgierig of mijn metingen goed waren...
Nog enorm veel vragen in mijn hoofd:
- moet ik steeds de ringen op de pistons vervangen? Ik gok van wel?
- zijn de gewichten goed?
- hoe krijg ik een ouder deksel voor een mechanische tach op deze case? Een van de studs is te kort...
- welke camshaft te bestellen? Zou graag stock grind hebben en overweeg die van stoddard of rose passion. Weet niet of die goed is... iemand tips?
- ik gok dat ik na het machinewerk en magnafluxen alles moet nameten en dan pas de nieuw lagers bestellen?
- moet ik steeds de bouten voor de drijfstangen vervangen?
-...
Alle tips welkom!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Deze week nog even doorduwen en alles kan volgende maandag naar de plater.
Morgen en overmorgen de laatste metingen, donderdag alles bespreken met de ‘machine shop’.
De rockers zijn ook uit elkaar geraakt.
Moet die hardware verzinkt worden? Asjes polijsten? De rockers zelf hebben hier en daar pitting in de draagvlakken dus
die gaan mee naar de ‘machine shop’.
Morgen en overmorgen de laatste metingen, donderdag alles bespreken met de ‘machine shop’.
De rockers zijn ook uit elkaar geraakt.
Moet die hardware verzinkt worden? Asjes polijsten? De rockers zelf hebben hier en daar pitting in de draagvlakken dus
die gaan mee naar de ‘machine shop’.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Revisie 912 motor met SC look.
Laatste metingen zijn klaar:
- Boringen in case net buiten tolerantie. Dus lijnboren gok ik.
- small end van de drijfstangen moet nieuwe bushings krijgen.
- krukas naar eerste ondermaat voor drijfstanglagertappen.
- cilinders gemeten maar weet niet goed waar ik de toleranties voor big bore kits kan terugvinden...
- tuimelaarsen asjes hebben een passing die binnen tolerantie is. De tuimelaars moeten geslepem worden.
De asjes moet ik polijsten geloof ik.
- klepzittingen heb ik niet kunnen meten maar volgens j356d zat er wel wat speling op. Die gaan dus morgen voor de zekerheid mee voor machinewerk.
Zaterdag nog even doorwerken aan de bouten en moeren en dan is alles maandag de deur uit.
- Boringen in case net buiten tolerantie. Dus lijnboren gok ik.
- small end van de drijfstangen moet nieuwe bushings krijgen.
- krukas naar eerste ondermaat voor drijfstanglagertappen.
- cilinders gemeten maar weet niet goed waar ik de toleranties voor big bore kits kan terugvinden...
- tuimelaarsen asjes hebben een passing die binnen tolerantie is. De tuimelaars moeten geslepem worden.
De asjes moet ik polijsten geloof ik.
- klepzittingen heb ik niet kunnen meten maar volgens j356d zat er wel wat speling op. Die gaan dus morgen voor de zekerheid mee voor machinewerk.
Zaterdag nog even doorwerken aan de bouten en moeren en dan is alles maandag de deur uit.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests