v-snaar spannen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

v-snaar spannen

Postby horsepowerjunkie » 13 May 2012 12:15

Is de draad van de moer op de pully van de generator gewoon rechtse draad of links?

alvast bedankt!
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby JDMM » 13 May 2012 17:04

Rechtse draad.
In de voorste helft zit een sleuf, daar kun je een platte schroevendraaier insteken, de tip daarvan laat je dan tegen een van beide dynamoschroeven rusten om de pulley tegen te houden bij los en vastdraaien van de moer.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby horsepowerjunkie » 13 May 2012 17:30

Bedankt Jan !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby horsepowerjunkie » 28 May 2012 18:34

De achterkant van een grote vijl ging nog beter dan een schroevendraaier. De schroevendraaier zorgde voor een behoorlijke vervorming van de achterste pully helft. Ik heb het weer in vorm geslagen en een beetje de bramen eraf gevijld.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby JDMM » 28 May 2012 20:11

Die moeren kunnen idd behoorlijk vast zitten, thuis gaat het ook goed met een luchtsleutel, ( of een vijl ), maar onderweg ben je toch aangewezen op een schroevendraaier.
Daarom zit er in een toolkit ook een schroevendraaier met een wat langere tip.
Het belangrijkste is dat het klusje geklaard is.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby horsepowerjunkie » 29 Sep 2013 19:41

Hoe doen jullie dat?
Één vulring verschil is het verschil tussen nét te strak en nét te slap. Zijn er ook dunnere ringen verkrijgbaar?

Alvast bedankt,
HPJ
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby JDMM » 29 Sep 2013 20:11

Er zijn geen andere shims als die je hebt, normaal moet het afstellen daar mee te doen zijn, anders zef maken ?
Je moet ook in totaal 10 of 11 shims gebruiken, anders bestaat het gevaar dat de moer het pakket niet op de naaf klemt.
Achter de pulley voor het uitlijnen met de motor pulley, tussen de helften voor de snaarspanning, en wat je overhoudt onder de moer.

Jan.
Last edited by JDMM on 30 Sep 2013 17:56, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: v-snaar spannen

Postby horsepowerjunkie » 29 Sep 2013 20:35

Hoi Jan,

Dankjewel voor je snelle antwoord.
Het totaal aantal shims vóór, tussen en achter de pulley heb ik zoals je aangeeft, en dan zit er niets anders op dan zelf maar te gaan shimmen. EIgenlijk wel raar dat ze er niet één met anderhalf maal de dikte tussen hebben gestopt.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests