Page 2 of 2

Re: Benzine pomp revisie

Posted: 09 Oct 2015 19:30
by Petwin
Heb je de veer uit de revisieset gebruikt?
De veer bepaalt de druk. De Grafiek toont drie veren. Groen en rood zijn originele. Blauw is een nieuwe uit een revisieset. De Druk van de originele is 0,17-0,18 Bar. De Blauwe 0,13.

Met een lagere druk zou de auto ook gewoon moeten lopen naar mijn mening. Het zou kunnen zijn dat je een probleem krijgt met de toevoer bij hogere toerentallen. Maar zoals gezegd, als de vlotterkamers vol zijn, moet de motor gewoon starten.

Re: Benzine pomp revisie

Posted: 12 Oct 2015 19:07
by Dennis-Bt6
Ja ik heb de veer gebruikt uit de revisie set. Ik heb de pomp weggebracht om deze door een machine shop te laten bewerken.

De auto loopt prima als ik handmatig benzine naar de carburateurs pomp dus het zou toch de pomp moeten zijn!

Re: Benzine pomp revisie

Posted: 12 Oct 2015 20:36
by Petwin
Zoals gezegd, de veer bepaalt de druk.
Waar ik verder nog aan zou kunnen denken is de lengte van de ronde stoterstang. Is deze lang genoeg?
de slag moet tussen 29 en 34 mm liggen.

Machineshop... hoeft niet te betekenen dat het goed gedaan is....

Weet je of de haan voorgespannen is voordat de bovenste helft is gemonteerd?

Re: Benzine pomp revisie

Posted: 12 Oct 2015 21:19
by horsepowerjunkie
Petwin wrote:Machineshop... hoeft niet te betekenen dat het goed gedaan is....


helemaal mee eens :thumbsup:

Re: Benzine pomp revisie

Posted: 13 Oct 2015 06:45
by Petwin
Ik ken wel een paar machineshops in het Limburgse.. maar dat zijn van die egoïsten die meestal aan hun eigen spul werken :) Ze schijnen wel goed te zijn :lol: :lol: :roll: