Re: Nieuw vliegwiel plaatsen
Posted: 24 Mar 2017 22:32
Ten eerste moet ik even het boetekleed aantrekken, want ik bedenk me nu dat een VW bus koppeling geen 23 maar 21 mm inbouwdiepte heeft.
Ik verander dat ook bij bovenstaande post.
Je hebt i.i.g. een VW koppeling in je vliegwiel gehad, en je zou met een VW koppeling en drukgroep met de plaat over de drukgroepvingers met het druklager op de foto iets kunnen bouwen wat werkt.
Begrijpelijk dat je helemaal terug wilt gaan naar origineel, want van het vliegwiel dat je hebt moet ook het kopp.vlak geslepen worden en dan de tanden.
Zo'n buskoppeling is wel erg goedkoop t.o.v. de Porsche koppeling en is mij altijd prima bevallen.
Aan de versn. bak zie ik niets bijzonders, i.d.d. geen geleide bus zoals bij de 741.
De vliegwielen op de foto met duimstok zijn (bijna) nieuwe 180 mm. origineel Porsche vliegwielen maar van een industriemotor met een nieuwe tandkrans omdat een ind. motor een andere tandkrans heeft, verder zijn ze hetzelfde.
Ik verander dat ook bij bovenstaande post.
Je hebt i.i.g. een VW koppeling in je vliegwiel gehad, en je zou met een VW koppeling en drukgroep met de plaat over de drukgroepvingers met het druklager op de foto iets kunnen bouwen wat werkt.
Begrijpelijk dat je helemaal terug wilt gaan naar origineel, want van het vliegwiel dat je hebt moet ook het kopp.vlak geslepen worden en dan de tanden.
Zo'n buskoppeling is wel erg goedkoop t.o.v. de Porsche koppeling en is mij altijd prima bevallen.
Aan de versn. bak zie ik niets bijzonders, i.d.d. geen geleide bus zoals bij de 741.
De vliegwielen op de foto met duimstok zijn (bijna) nieuwe 180 mm. origineel Porsche vliegwielen maar van een industriemotor met een nieuwe tandkrans omdat een ind. motor een andere tandkrans heeft, verder zijn ze hetzelfde.