Page 1 of 1

Fiberpakking brandstofpomp

Posted: 10 Jan 2007 19:22
by De Klassieke 912
Zit deze (zwarte) fiberpakking altijd tussen de brandstofpomp en het blok gemonteerd bij de Porsche 356C (en 912) ? :

Image

Wat is het doel van deze pakking? Wat is de invloed op de benzineproduktie als deze pakking niet is gemonteerd of als de pakking te dik is?

Posted: 10 Jan 2007 22:31
by Vvoister
Ja, op mijn 356-C zit deze pakking ook. Ik dacht dat het een isolatie tegen trilling en warmte-overdracht en dus brandgevaar was. Maar ik ben geen "guru", dus helemaal zeker weet ik het niet.

Posted: 10 Jan 2007 23:10
by JDMM
Het fiberblok, bruin of zwart, moet er tussen zonder andere pakkingen.
De dikte is zo gekozen dat de slag van de pomp optimaal is.
Als je er b.v. aan weerskanten een pakking tussen doet, en er zitten er in een set die passen maar bedoeld zijn voor het inlaatspruitstuk, is de pompslag te klein voor vol vermogen.
Zoals Erik al zegt zal hier wel voor fiber zijn gekozen om het doortrekken van warmte te voorkomen.
Ik heb hier een blok van 7.6 mm maar of ze allemaal even dik moeten zijn weet ik niet.
En Erik, we zijn allemaal guru's toch ?
Alleen heeft de een verstand van huizen en de ander weer van wat anders.

Groet,

Jan.

Posted: 11 Jan 2007 00:11
by Knick
Let op alles voor de 356 B, met het nieuwe type benzinepomp, had wel pakkingen maar die passen in ieder geval niet op je inlaatspruitstuk.

Posted: 11 Jan 2007 13:42
by JDMM
Volgens mij zijn deze "pakkingen"van een 0,5 mm normaal niet nodig maar zijn een extra voor het afstellen van de slag.
Zeker weet ik dat niet, maar in het onderdelenboek staat bij deze pakkingen :"additional gaskets,use add.gaskets as needed to adjust fuel pressure".
Ik heb hier een 616/33 industrieblok van '64 vreemd genoeg met de oude pomp en daar zitten geen pakkingen aan weerszijde van het fiberblok.

Jan.

Posted: 13 Jan 2007 18:03
by De Klassieke 912
Dank voor de reacties heren! Vr. groeten, Marcel

Posted: 31 Jan 2007 12:18
by dk
Volgens mij is de fiberpakking inderdaad ook om warmteoverdracht te voorkomen. Als de benzinepomp te heet wordt ontstaat er damp in de benzinepomp. Dit is niet alleen slecht voor de benzine toevoer maar damp veroorzaakt cavitatie in de pomp.
Bij mij op een 1964 C zitten geen pakkingen tussen de fiberpakking en de pomp en het carter.