Ik heb in mijn versnellingsbak een lichte zoem in de 2e versnelling. Vooral bij loslaten van het gas in hogere toerentallen.
Bekend bij veel 356-en. Mijn versnellingsbak schakelt zeker niet slecht. Ik hoorde van iemand dat dit geluid op te lossen is met een andere versnellingsbakolie, swepco 201.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad waar is? Of is dit een broodje aap? Of is het toch echt alleen op te lossen bij een bak revisie?
Tevens beweerde degene dat het de levensduur van de bak verlengt en de bak veel soepeler zal gaan schakelen.
Een ieder die ervaring heeft, gaarne je reactie. Ook als er misschien andere middelen zijn.
Versnellingsbakolie
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Maar wat raden jullie me aan te doen?
1. Wachten tot de bak revisie en gewoon doorrijden?
2. Toch een andere olie toevoegen, bijvoorbeeld swepco 201 en ook gewoon doorrijden tot de bak revisie?
3. Meteen een bakrevisie?
De kosten van een goede bak revisie zijn ook nogal hoog nml. en op dit moment zit ik wat krap bij kas.
1. Wachten tot de bak revisie en gewoon doorrijden?
2. Toch een andere olie toevoegen, bijvoorbeeld swepco 201 en ook gewoon doorrijden tot de bak revisie?
3. Meteen een bakrevisie?
De kosten van een goede bak revisie zijn ook nogal hoog nml. en op dit moment zit ik wat krap bij kas.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Er staat hier een bijna lege kan van het merk Comma, dus dat zal er wel inzitten.Ieder bekend merk is goed, GL-5.
In het verleden heb ik wel eens de peperdure Castrol Syntrax in mijn 356 bakje gehad, met als gevolg moeilijk (zwaar) schakelen.
Dit kwam doordat, door de super "slippery"Castrol olie de m.b.v. wrijving
werkende synchromesh zijn werk niet goed kon doen.
Jan.
In het verleden heb ik wel eens de peperdure Castrol Syntrax in mijn 356 bakje gehad, met als gevolg moeilijk (zwaar) schakelen.
Dit kwam doordat, door de super "slippery"Castrol olie de m.b.v. wrijving
werkende synchromesh zijn werk niet goed kon doen.
Jan.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 72 guests