Doorschieten stoel C / 912 Deel 2

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Doorschieten stoel C / 912 Deel 2

Postby dk » 17 Mar 2007 06:51

Eindelijk heb ik het voor elkaar!
De bijrijdersstoel schiet niet meer door.
Op dit moment heb ik de volgende werkzaamheden gedaan:

- De verstelhaak voorzien van een borgpen, laspunt of de dure popperstoppers. Persoonlijk ben ik voor het gaatje boren in de verstelhaak en de borgpen aanbrengen. Dit is namelijk ook de modificatie geweest op de 912 om dit probleem op te lossen. Tevens is het goedkoop, simpel te doen en degelijk. (zie vorige topic)

- Let op dat de leuning recht zit. Oftewel demonteer de leuing en kijk langs de 2 bovenzijden van de stoelschanieren of deze echt goed gelijk met elkaar zitten.

- Speling verwijderen tussen de binnenste (zitting) en buitenste (leuning) plaat van de stoelschanier. Dit kan op 2 manieren. Het is wel een lastig klusje want de grote spanningveer moet worden verwijderd, na ja het verwijderen is niet zo'n probleem (pas wel goed op voor je handen als je deze van het lipje afwipt) maar het weer aanbrengen is wat lastig. De grote "moer" welke onder de veer zit die de binnenste en buitenste plaat aan elkaar verbinden kan worden afgeslepen op de vlakbank of er kunnen shims tussen de moer en de plaat worden geplaatst zodat de speling is verwijderd.

- Kijk of er geen onderdelen versleten of te veel versleten zijn.

- Al het smeer/vet verwijderen en nieuw aanbrengen. Heel belangrijk is dat er absoluut géén smeer/vet mag zitten op het borgtandwiel welke wordt bediend met de verstelhaak. Niet op op het tandwiel zelf, maar ook niet op de binnenste plaat waar het tandwiel op borgt.

- Zorg dat het oppervlak van het borgtandwiel ruw is. Ik heb dit gedaan door deze kort te zandstralen. Verder heb ik de tanden welke op de binnenste plaat zitten ruw gemaakt. Zeker als de plaat opnieuw verchroomd is, is dit noodzakelijk. Deze niet ruw maken door deze te zandstalen als de schanier nog in elkaar zitten want het zand tussen de schanier is niet gewenst. Ik heb deze met een graveerpen ruw gemaakt.

Zo, dat was de update. Indien iemand nu nog last heeft van doorschieten van de stoelen dan weet ik niet wat je nog meer kan doen.

Groet Dennis
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 17 Mar 2007 07:06

Ik heb zelf nog een onderdeeltje nodig.
Is iemand nog in het bezit van een borgtandwiel?
Laat het me even weten. Als iemand weet waar ik deze nieuw kan krijgen laat het me dan ook aub even weten. Ik heb er een als de linker op de foto nodig.

[img]C:\bus1klein[/img]

Groet Dennis
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 17 Mar 2007 07:22

Ik heb geprobeerd een foto bij te plaatsen zoals je kan zien. Ik ben zo handig met forums, not. In ieder geval ik heb dus een borgtandwiel nodig welke wordt bediend door de verstelhaak (handel). Indien iemand er een heeft of indien iemand weet waar ik die kan krijgen laat het me even weten.

Groet.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 17 Mar 2007 14:08

Hallo Dennis,

Proficiat met het behaalde resultaat !

De aanhouder wint !

Groet,

Jan.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests