Bodem

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 16 Jan 2008 22:17

Op jouw advies heb ik het toch maar aangepast Jan. Is dit beter?

Image
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Jan 2008 11:59

Strak !
Nu kun je er ook beter bij.
Men adviseert ook altijd een dubbele beveiliging als je onder de auto werkt,voor het geval dat. Een paar wielen of een krik, safety first.
Nog succes gehad met de WO1 ?

Jan.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 18 Jan 2008 13:45

Ja was een goede tip Jan. Hij staat nu ook wat hoger en daardoor kan ik er wat makkelijker bij. Veiligheid is ook belangrijk inderdaad, ik zal kijken of ik op dat vlak ook nog wat kan verbeteren, al is het kaalmaken nu al op een haar na klaar :lol: .

Die WO1 wordt niets, ik begreep van Marcel dat het toch een behoorlijk link goedje is, waarbij je ook veel water nodig hebt en het lijkt me niet handig om dat liggend onder de auto aan te gaan brengen. Daarbij heb ik geen water in m'n garage (alleen losse flessen). Ik heb besloten om het dus maar bij Fertan te houden.

Binnenkort ga ik aan de slag met 2 componenten primer. Ook dat is niet bepaald fris spul en ik moet daar een speciaal masker voor op om inademing van de dampen te voorkomen.

Ik zal wel weer wat nieuwe foto's posten als ik met de volgende stap verder ga.
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 29 Jan 2008 22:23

Na een goede poging met Fertan was ik toch niet tevreden over het resultaat. Na een paar dagen kwam er toch wat roest door de Fertan heen schijnen. :x

Dankzij (P)edwin ben ik toch aan WO1 gekomen en heb ik dat er op gezet in plaats van de Fertan.

Nadat de WO1 gedroogd is heb ik de boel opgeruwd met scotchbright blijft er een doffe grijze laag achter. Nu is het tijd voor de 2K primer.

Image

Image
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 04 Feb 2008 21:15

De WO1 is uitgedroogd en de 2 componentenprimer zit er nu op. Hier nog wat foto's. Ik ben zelf erg tevreden met de eerste resultaten. Het ziet er aardig strak uit. Binnenkort de zwarte toplaag.

Image


Image

Image
Last edited by Vvoister on 06 Feb 2008 10:02, edited 1 time in total.
Erik

Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 05 Feb 2008 08:41

Hard gewerkt Erik! Ziet er inderdaad strak uit. Die kan er weer 40 jaar tegen.

Wanneer je klaar bent met de vloer van de auto kun je beginnen aan de vloer van de garage. :lol:
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 05 Feb 2008 11:32

Garage?

Leek me meer een maandlandschap

:)
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 05 Feb 2008 13:13

Ja wat is belangrijker? De auto of de garage :D

Ik wilde daar toch al een keer een epoxyvloer op leggen. Het beginnetje is al gemaakt.

Hoe gaat het bij jou Paul? Heb je al wat nieuwe foto's voor ons?
Erik

Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 07 Feb 2008 22:55

Volgende week. :wink: Hij staat al in de grondverf. :) Motor vordert ook gestaag. :lol:
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 17 Feb 2008 14:26

En Paul, waar blijven de foto's? :?:
Erik

Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 17 Feb 2008 15:33

Ik heb weer nieuwe foto 's maar deze zijn meer van hetzelfde. De auto staat nu in de grondverf en is bijna net zo grijs als in de poly. Dus de foto 's lijken wel replica 's.
Kleppen en deuren zijn al geschuurd en er wordt redelijk aan doorgewerkt. Het duurt niet lang meer en dan is hij klaar voor het spuiten. De verf is al binnen.

De motor gaat ook de goede kant op. Ik ben met mijn specialist op zoek naar stationair sproeiers Zenith 0,55 mm. Heeft iemand die nog ergens liggen en wil ze wel aan me kwijt?

Ik zal nog wel enkele foto 's gaan plaatsen op de renovatiesite (later).
Dank je voor je belangstelling.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 01 Jun 2008 22:31

Nu een rustpauze :? van een paar maanden ben ik gisteren eindelijk weer verder gegaan met de bodem. De plaatsen waar het laswerk is gedaan zijn ook in de epoxy gezet en vandaag heb ik de eerste laag (3M) bodyshutz aangebracht. Het einde van de klus begint nu in zicht te komen. Zodra het af is zal ik nog een laatste foto plaatsen met het eindresultaat.
Erik

Porsche 356 SC
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 03 Jul 2008 07:06

Erik,

Je hebt de gehele bodem ingesmeerd met WO1. Daarna werd het zo zwart/grijs. Heb je het daarna alleen opgeruwd of heb je weer de zwart/grijze laag echt weer geheel verwijderd?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 03 Jul 2008 08:00

Zijn er ook mensen die de lasnaden van de bodem, spatborden, etc. afkitten? Verstandig of juist niet? Origineel zit er nauwelijks kit, alleen bij 2 naden aan de achterzijde van de bodemplaat heb ik witte kit gevonden.
Indien afkitten, wat is de methode? Kitten en met een kwast vlaksmeren?

Over een gedeelte, ca. 100-150mm, van de brede naad welke te zien is aan de binnenzijde van de dorpel zit een stuk soort zwart foam achtige vet strookje geplakt. Terugbrengen of weglaten? Volgens mij zit dit ook in de naad aan de bovenzijde van de achterspatborden. Niet over het gehele deel, alleen de achterzijde, dus niet het deel waar het achterzijraam boven zit, is zo afgewerkt. Wat denken jullie dat de methode is om dit weer af te werken. Is het beter dit weg te laten omdat dan de naden kunnen blijven luchten? Of misschien afkitten?
B1T5
Posts: 41
Joined: 23 Oct 2006 08:47
Contact:

Postby B1T5 » 03 Jul 2008 11:59

In mijn bolletje zijn alle naden afgekit, zowel binnen als buiten. Met de kitspuit een rupsje leggen en dan met de vinger deze verder de naad induwen.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests