Bonken rechts achter

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Bonken rechts achter

Postby richard356 » 04 Jun 2013 19:28

Morgen zou ik naar de keuring maar nu kom ik achter het volgende probleem. Wanneer ik links dle bocht in stuur bonkt er iets rechtsachter. Alles nagelopen maar kan niets vinden. Bij gewoon recht uit rijden is er niets te horen. Kan dit het wiellager zijn, het lijkt mij niet? Gebroken torsiestang? Ik weet niet of het wat uitmaakt maar het is een B T5 welke zowel voor als achter van schijfremmen is voorzien. Keuring maar afzeggen :cry:

Alvast bedankt voor het meedenken.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Bonken rechts achter

Postby JDMM » 04 Jun 2013 21:26

Mogelijk zijn de rubber ringen of blokken waarin de achterste torsieassen draaien versleten ?
De buitenste zijn vrij eenvoudig te vervangen door de 4 boutjes los te draaien, voor de binnenste ringen moeten waarschijnlijk de torsie assen er uit.
Op de foto zie je wat er gebeurt bij versleten rubbers, je krijgt dan metaal op metaal kontakt en bonken als je b.v. door een kuil rijdt.
Ik weet niet of ze er bij de keuring naar kijken.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Bonken rechts achter

Postby richard356 » 04 Jun 2013 21:37

Dat dacht ik ook al aan Jan. Maar de as ligt mooi in het midden. Op het oog rondom geen speling. Zou het ook de schokbreker kunnen zijn? Als deze is versleten krijg je dan ook geen gebonk?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Bonken rechts achter

Postby JDMM » 04 Jun 2013 21:52

Dat kan ook.
Sommige garages en bandenboeren hebben een schokbrekertestapparaat, een plaat waar je op rijdt en die in trilling wordt gebracht, dan weet je het zo.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests