Schilfers in benzinetank

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
ka356vier
Posts: 59
Joined: 13 Oct 2012 13:01
Contact:

schilfers in benzine tank

Postby ka356vier » 11 Nov 2013 21:32

Zelf ben ik geen techneut. Bij het veranderen van open naar reserve van benzine bleek reserve geen benzine door te laten. Na kontrole van de benzinetank blijkt dat deze onderaan vol schilfers ligt en deze ook de toevoer naar het reserve buisje verstropt. Nu zou ik benzine tank leeg willen maken en er uit halen voor te reinigen. Waar moet ik op letten bij demonteren?
356BT5 1960
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Schilfers in benzinetank

Postby E10 » 11 Nov 2013 23:13

Allereerst tank zover mogelijk leegmaken. Dan de kraan dichtdraaien en de bedieningshendel demonteren (zit met splitpen aan de kraan geborgd). Stukje slang naar de leiding eraf trekken en pijpje eraf draaien. Tankbanden loshalen, benzineniveaumeter loshalen en ontluchtingsslang eraf trekken. Dan kan de tank met kraan eruit.

De kraan zit met 2 moeren op de tank vast; 1 met linkse en 1 met rechtse draad. Dmv het losdraaien van de moeren kun je de kraan eraf halen.

Vwb reviseren kraan verwijs ik je naar mijn verslag:
viewtopic.php?f=24&t=3240

Bij het weer monteren meteen het stukje slang van de kraan naar de leiding vernieuwen.
Opletten: in de bedieningshendel zit een stukje rubber dat rammelen van de hendel op de kraan voorkomt. Zet dat stukje er eerst weer in als het eruit gevallen zou zijn.

(Overigens heb ik nog een nieuwe kraan te koop als die van jouw slecht zou zijn........)
User avatar
ka356vier
Posts: 59
Joined: 13 Oct 2012 13:01
Contact:

Re: Schilfers in benzinetank

Postby ka356vier » 12 Nov 2013 17:11

Met dank.
Dat is een zeer duidelijke uitleg.
Indien ik de tank er uit heb kan ik dan de invoerpijpjes (reserve) me luchtdruk ontstoppen zonder het kraantje van de benzine tank te verwijderen?

Al wat je los zet kan nadien lekken :roll: .
grtz Patrick
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Schilfers in benzinetank

Postby E10 » 12 Nov 2013 18:54

Je kunt proberen om te kraan op reserve te zetten en dan van beide kanten (inloop en uitloop) het luchtpistool ertegen aan te zetten. Als je de kraan op de tank wilt laten dan kun je uiteraard het luchtpistool alleen op de uitloop zetten.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests