Doorsmeer beurt

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 07 May 2014 19:05

Welk vet gebruiken jullie om door te smeren?

Welke kwaliteit , welk merk ?

Alvast bedankt voor de tips :)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby JDMM » 08 May 2014 17:54

Hallo John,

Ik gebruik voor de 14 doorsmeerpunten :

Lithium Grease EP 2 NLGI 2, schijnt overal goed voor te zijn. :wink:

http://www.eaton.com/ecm/groups/public/ ... sl0003.pdf



Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 08 May 2014 19:21

Hoi Jan,

Ik gebruik ook Lithiumvet maar dan van een ander merk. De pot gaat al lang mee , maar is nu bijna leeg. Ik dacht misschien moet ik overstappen op molybdeensulfidevet....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 08 May 2014 19:24

Heb je misschien een overzichtstekeningetje voor me met daarop de smeernippels van een 356 C aangegeven?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby JDMM » 08 May 2014 20:58

Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.

Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.

De 14 smeerpunten:

4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.

Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 08 May 2014 21:31

Thanks :wink:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby Petwin » 09 May 2014 11:36

JDMM wrote:Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.

Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.

De 14 smeerpunten:

4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.

Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.

Jan.


15... gas hendel op versnellingsbak...(niet bij alle modellen)
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby JDMM » 09 May 2014 18:07

Petwin wrote:
JDMM wrote:Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.

Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.

De 14 smeerpunten:

4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.

Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.

Jan.


15... gas hendel op versnellingsbak...(niet bij alle modellen)


De B en C modellen hebben nylon bussen in de "Umlenkhebel" en geen nippel, het betreft hier een C.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby Petwin » 09 May 2014 20:49

Nieuwerwets...
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 09 May 2014 22:13

jajaja zelfs schijfremmen :lol:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby Petwin » 10 May 2014 13:31

Hmmmm schijfremmen zeg je... nog nooit gezien :roll:
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby horsepowerjunkie » 11 May 2014 19:54

JDMM wrote:
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.

Jan.



Dus pneumatisch is misschien ook geen goed idee?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby JDMM » 11 May 2014 20:43

horsepowerjunkie wrote:
JDMM wrote:
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.

Jan.



Dus pneumatisch is misschien ook geen goed idee?


Dergelijke geavanceerde apparatuur heb ik niet, maar daar kun je ook wel voorzichtig mee pompen denk ik.
Ik gebruik zo'n handpomje waar je een vetpatroon inschuift, met een flexibel slangetje er aan.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
ka356vier
Posts: 59
Joined: 13 Oct 2012 13:01
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby ka356vier » 11 May 2014 21:40

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Doorsmeer beurt

Postby JDMM » 11 May 2014 22:29

Dat is een mooie kaart, ik heb ook zoiets, eens kijken van welk model.
Inscannen zal ik niet kunnen want A3 formaat ?
Deze schema's staan ook in het instructie boekje ( Rider's handbook.)

Da's een goeie ja, de 4 vetnippels aan de deurscharnieren, hoeven niet zo vaak natuurlijk.

Dan zitten we al aan 18-19 nippels.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests