stilvallen opkassei wegen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
minibase
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2012 19:22
Contact:

stilvallen opkassei wegen

Postby minibase » 31 Jul 2014 15:55

als ik kasseien rij slaat de motor af ,als ik geen gas geef nadien start hij moeilijk als ik blijf gas geven gebeurd het dat hij schokt niet altijd ik heb het probleem enkel op kasseien na een 200m ik denk dat hij verzuipt op stationeer ,ik heb het volgende al gedaan 2 reviseerde carburators geplaats (spelling op assen ) nieuwe bobijn ,nieuwe bougies kabels ,voeding rechtstreeks op bobijn ,probleem blijft altijd het zelfde zou er, iemand een idee hebben waar nog te zoeken?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby JDMM » 31 Jul 2014 20:22

Mogelijk is het benzinenivo niet goed ( te hoog) ingesteld en loopt de carb. over bij rijden op ongelijke ondergrond.
Benzinenivo instellen staat beschreven in het werkplaatsboek bladzijde NK 16 en volgende,
met lopende motor.
Verder zou ik alle pakkingen vernieuwen, vlotternaalden controleren op dichtheid, vlotters controleren op ev. lekkage en gewicht , lichte gang van het mechanisme en de pompdruk controleren.
Werk aan de winkel weer.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
minibase
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2012 19:22
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby minibase » 31 Jul 2014 22:11

het vlotter niveau staat reeds op het minimum, wat ik wel gemerkt heb als ik de vlotter via het ontluchtingsgat manipuleer zodat er benzine bij komt dat hij ook stil valt ,ik denk dat er dan benzine in stationeer nozzel gaat ,er is nog thans een nieuwe dichting geplaatst zou de vlotterkamer pot dicht moeten zijn of zou de benzine te hoog komen door de daver en de vlotter te gevoelig zijn ?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby JDMM » 01 Aug 2014 10:00

Denk toch dat het zoiets moet zijn ja.
Als de vlotters te zwaar zijn liggen ze bij eenzelfde nivo dieper in de benzine waardoor de sluitdruk op de naald meer zijdelings komt, als dan ook de pompdruk nog te hoog is kan het nivo op slechte ondergrond rijdend oplopen.
Ik ben daarom benieuwd naar de pompdruk en het vlottergewicht.
Solex vlotters kunnen niet tegen ethanol houdende benzine, daarom is Shell V-Power of BP Ultima aan te bevelen.
Als er wat kuilen in de weg zitten heb ik ook wel eens dat de motor even beroerd loopt omdat het vlotternivo verstoord is maar dat herstelt zich snel.
Ook heb ik wel eens gehad op een hele slechte weg in Tsjechië dat ik plotseling stilstond omdat de loodplaten in de accu onder in de accubak lagen....
Als je over de kasseien rijdt en je valt stil, blijft het licht dan gewoon branden ?
Of die kasseien er uit en asfalteren ? :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
bt5 lover
Posts: 2
Joined: 30 Jul 2014 19:23
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby bt5 lover » 01 Aug 2014 23:00

heb dit fenomeen ook al gehad bij gebruik elektronische benzinepomp, de druk was te hoog en regelaar moeten bijplaatsen.
Zou zeker beginnen met de benzinedruk te controleren.
User avatar
minibase
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2012 19:22
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby minibase » 02 Aug 2014 07:40

ik heb het origineel pompje zitten ,kan je de druk regelen op de pomp ?
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby Petwin » 02 Aug 2014 20:21

Benzinedruk wordt het meest bepaald door de veer die in de pomp zit. Stuggere veer, hogere druk.
Een tweede factor is de uitslag. Deze wordt geregeld bij de oudere pompen met meer of minder pakkingen. Ik ken dat nieuwerwetse spul niet zo goed maar in jouw geval is er alleen een flens tussen carter en pomp geplaatst. Het wphb zegt niets over pen lengte of pakkingen.

Er is dus maar een manier om te weten te komen wat je pompdruk is en dat is deze te meten. Ik heb hier een manometertje voor dat op een slang gemonteerd is. Het andere uiteinde kan ik op de pomp aansluiten.
Every Part a Piece of Art
User avatar
minibase
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2012 19:22
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby minibase » 02 Aug 2014 22:34

heb de vlotters vervangen probleem is normaal opgelost , na een keer of 5 op het gehoor aftestelen vind ik dat hij redelijk synchroon is het enige wat ik nog moet afstellen is de accelator op de 2 carbs lukt dat eigenlijk als ze gemonteerd zijn of kunnen die enkel op testbank afgesteld worden?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: stilvallen opkassei wegen

Postby JDMM » 04 Aug 2014 11:04

Goed dat het euvel gevonden is !
Ben nog wel benieuwd naar het gewicht van de oude vlotters en of ze lek/aangetast zijn.

De pompdruk is erg belangrijk, daarom zou ik die ook nog even meten.( 0,19-021 Bar) voor de latere pomp.
De pompdruk is afhankelijk van de veer en de slag, maar natuurlijk ook van de toestand van het membraan, de klepjes, ev. vuil in de pomp en in leidingen, ev. onderdruk in tank enz.
De druk is niet van buitenaf instelbaar. Bij de latere pomp is de slag "fixed" en heeft geen pakkingen tussen pomp, fiberblok en carter, maar inwendig een rubber ring.
De veren in de tegenwoordige revisiesets zijn te zwak, dus bij een pomprevisie indien mogelijk de originele veer gebruiken.

Inspuithoeveelheid is te regelen met de carbs in de auto, maar handiger is om buiten de auto een soort proefopstellinkje te maken.
Belangrijk is niet alleen de opbrengst, maar ook de richting van de straal.
De straal mag de voorverstuiver, de venturi en de gasklep niet raken , maar moet juist tussen de geopende gasklep en het carb. huis door spuiten.
E.e.a. staat beschreven in het WSM Blz. NK 15-NK 16.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests