Stuur #2

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
harry
Posts: 30
Joined: 13 Jan 2011 20:11
Contact:

Stuur #2

Postby harry » 23 Aug 2014 18:18

Hoe kan je het beste een roestig stuur restaureren? De rand wordt vernieuwd, het gaat puur om de spaken.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Stuur #2

Postby Petwin » 24 Aug 2014 07:44

Wat voor stuur?
Every Part a Piece of Art
User avatar
harry
Posts: 30
Joined: 13 Jan 2011 20:11
Contact:

Re: Stuur #2

Postby harry » 19 Sep 2014 16:19

Petwin wrote:Wat voor stuur?


een origineel c stuur
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Stuur #2

Postby Petwin » 20 Sep 2014 05:53

Heb je een foto?
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Stuur #2

Postby horsepowerjunkie » 20 Sep 2014 10:58

Ik denk dat het om zo een stuur gaat.

En waar de schakelaar voor de mistlampen op een voor mij niet gewoonlijke plaats zit :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by horsepowerjunkie on 21 Sep 2014 20:27, edited 2 times in total.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Stuur #2

Postby stef69 » 20 Sep 2014 11:00

harry wrote:Hoe kan je het beste een roestig stuur restaureren? De rand wordt vernieuwd, het gaat puur om de spaken.


de rand vernieuwen, hoe doe je dat? wie doet dit?
Stefan
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Stuur #2

Postby Petwin » 21 Sep 2014 16:16

@HPJ. Ik ben bekend met C sturen.:) Het ging mij erom te zien in welke staat hij was en wat er aan gedaan moest worden.
Als de rand toch vernieuwd gaat worden, is e.e.a. wat makkelijker. Je kunt de spaken dan stralen, polijsten en opnieuw Galvaniseren. Daarna kan er een nieuwe ring om gegoten worden.
Ik heb me nooit verdiept in de afwerking vd spaken, of dit chroom is of mss een andere galvanische laag. A Stuur spaken zijn gepolijst RVS.

Deze lui hebben ervaring met 356 Sturen...en vele anderen.

http://www.kochssteeringwheels.com/prod ... nIndex.asp
Every Part a Piece of Art

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests