schijven

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

schijven

Postby Richard » 24 Oct 2008 15:54

Problemen met een trommel voor: auto trekt scheef. Kan opgelost met 2 nieuwe cilinders en 4 verse schoenen en de trommels bewerken. Ik overweeg om maar meteen een conversie te (laten) doen naar schijven.

Nadeel:
duurder dan onderhoud trommels :(
niet origineel :(

Voordeel:
beter remmen :D
nooit meer scheef trekken :D
gescheiden remsysteem :D

Wat zijn jullie ervaringen en/of gedachten hierbij?
Last edited by Richard on 26 Oct 2008 10:49, edited 1 time in total.
Richard

'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 26 Oct 2008 11:02

Heb even naar de prijzen gekeken van de remcilinders. Scheelt inderdaad enorm; minder dan een derde t.o.v. ATE.

Neigen trommels in het algemeen meer naar blokkeren dan schijven? Ofwel kan je met schijven beter doseren zonder te blokkeren?
Ik had de laatste tijd wat last van blokkeren maar dat kan natuurlijk samenhangen met het nu geconstateerde probleem.
Richard



'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 27 Oct 2008 18:05

Richard,

Voor zover ik me kan herinneren remde mijn vroegere SC toch een heel stuk beter als mijn huidige B'eetje.
Paul's C remt ook veel beter.
Terwijl ik alles goed in orde heb, vraag maar aan Dennis.

Met trommelremmen begint het remvermogen boven de 120 km.h behoorlijk na te laten. Ook heb ik dan bij plotseling afremmen altijd een afwijking naar links of rechts.

Toch zou ik alles maar origineel houden en desnoods wat rustiger aan doen.

Kies voor een zachtere remvoering, dat remt beter en spaart de trommels.

Jan.

Jan.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 70 guests