Hoi
Gisterenavond was het eindelijk zover en is mijn droomhobby toegekomen.
Ik moet nog even langs het douanekantoor passeren voor een vignet 705 en
dan langs de autokeuring. Het is hieromtrent dat ik wat vragen had.
Waar moet ik op letten om door die keuring te komen. De wagen komt uit de VS
en heeft dus geen mistlampen en sealed beam koplampen.
Voor mij is dit allemaal zeer nieuw dus een paar pointers zouden zeer welkom zijn.
Alvast bedankt voor de hulp
Hans
Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Ik vrees dat onze Belgische vrienden hier in moeten springen. Jullie wetten zijn toch een beetje anders dan die van ons Nederlanders
Every Part a Piece of Art
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Sealed beams geen probleem
Is zowat enkel een remmentest (wel tijd geleden dat ikzelf nog geweest ben)
Is zowat enkel een remmentest (wel tijd geleden dat ikzelf nog geweest ben)
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Hoe zit het met jullie regel mbt de mistlamp achter?
Every Part a Piece of Art
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Petwin wrote:Hoe zit het met jullie regel mbt de mistlamp achter?
Enkel bij inschrijving dagelijks gebruik
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Hello,
Je moet al zeker er voor zorgen dat de douane formaliteiten in orde zijn, dus vignet 705 moet je hebben.
Oldtimerkeuring in België is strenger geworden, maar voor pré 68 wagens is er niet veel gewijzigd.
Mistlichten achter zijn voor deze wagens niet verplicht, veiligheidsgordels ook niet.
Rem test is wel strenger geworden, vroeger moest hij gewoon kunnen stoppen , nu doen ze de standaard remtest.
Lichten moeten ook volledig in orde zijn.
Gr
Roy
Je moet al zeker er voor zorgen dat de douane formaliteiten in orde zijn, dus vignet 705 moet je hebben.
Oldtimerkeuring in België is strenger geworden, maar voor pré 68 wagens is er niet veel gewijzigd.
Mistlichten achter zijn voor deze wagens niet verplicht, veiligheidsgordels ook niet.
Rem test is wel strenger geworden, vroeger moest hij gewoon kunnen stoppen , nu doen ze de standaard remtest.
Lichten moeten ook volledig in orde zijn.
Gr
Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Ik weet niet of dit in Belgie zo is, of het misschien in NL ook niet meer zo is, maar ik weet nog van een hele tijd geleden met de import van een RangeRover uit Zwitserland, dat de spiegels van binnenuit verstelbaar moeten zijn en dat dus een spiegel op het spatbord (buiten armbereik) niet is toegelaten.
En met van binnenuit bedoel ik dan, raampje open en spiegel verstellen he, niet elektrisch.
En met van binnenuit bedoel ik dan, raampje open en spiegel verstellen he, niet elektrisch.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
En let ook op de rubbers van de ruitenwissers, die moeten nieuw of zo goed als nieuw zijn (in NL) bros of scheuren in het rubber is echt een afkeur punt!
En natuurlijk je banden niet vergeten, het beste is om er meteen een nieuw setje op te zetten. Als ze te oud zijn of scheuren vertonen (door de droogte of door de vervorming) kom je ook niet door de keuring.
En natuurlijk je banden niet vergeten, het beste is om er meteen een nieuw setje op te zetten. Als ze te oud zijn of scheuren vertonen (door de droogte of door de vervorming) kom je ook niet door de keuring.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Bedankt voor alle tips! Als alles goed gaat ga ik volgende week donderdag een poging wagen bij de keuring.
Het valt me trouwens telkens weer op hoe'n groentje ik ben... Kan ik voor die banden terecht bij de bandencentrale om de hoek en zijn de ruitenwissers courant verkrijgbaar?
Het valt me trouwens telkens weer op hoe'n groentje ik ben... Kan ik voor die banden terecht bij de bandencentrale om de hoek en zijn de ruitenwissers courant verkrijgbaar?
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Ruitenwissers en spiegel controleren ze niet in België voor pré 68 wagens, heb de voorbije 4 maanden twee 1967 Porsches laten keuren. Ze waren alle twee in showroom staat, maar controle van de ruitenwisser rubbers en spiegels hebben ze niet uitgevoerd. Belangrijkste is dat de remmen en verlichting in orde is.
Succes met de keuring, van welke regio ben je?
Gr
Succes met de keuring, van welke regio ben je?
Gr
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Bij mij vonden ze het niet zo grappig dat de buitenspiegel er niet opstond, die was weg voor restauratie, toch gekeurd (had iemand van garage gestuurd), maar als ik er zelf stond ben ik toch zeker dat em afgekeurd was.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Banden zijn inderdaad niet moeilijk te verkrijgen. Mijn favoriet zijn de Michelins 165x15 XAS of XZS. Anderen geven Vreidensteins Classic de voorkeur. Ik zou wel aanraden 165 i.p.v. 185 te monteren omdat bredere banden het sturen erg zwaar maken en de auto zwaar aan laat voelen. Balanceren zou bij C velgen met klein hart ook geen punt moeten zijn.
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
valt reuze meer hoor, dat zware sturen met 185.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Ik ben benieuwd of het gelukt is vandaag
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Oldtimer keuring België - Amerikaanse 356C
Douane is gisteren in orde gekomen (vignet 705).
Deze namiddag ga ik naar de keuring.
- banden en ruitenwissers zijn ok
- lichten werken
- gevarendriehoek en brandblusser zijn aanwezig
- alle papieren zouden in orde moeten zijn
- remmen en rechtdoor rijden lukt
Hopelijk zien ze het op de keuring ook zo... desnoods in 2 keer!
Ik post straks het resultaat!
Deze namiddag ga ik naar de keuring.
- banden en ruitenwissers zijn ok
- lichten werken
- gevarendriehoek en brandblusser zijn aanwezig
- alle papieren zouden in orde moeten zijn
- remmen en rechtdoor rijden lukt
Hopelijk zien ze het op de keuring ook zo... desnoods in 2 keer!
Ik post straks het resultaat!
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests