Advies over nieuw 356 project
Posted: 18 Jan 2016 16:42
Ik heb wat advies/hulp nodig.. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na afronding van de restauratie van mijn Karmann Ghia zoek ik iets nieuws waar ik de komende jaren mee aan de slag kan. De Porsche 356 spreekt mij qua looks en rijden erg aan. Nu heb ik niet direct het volledige budget om een erg nette (laat staan een vers gerestaureerde) aan te schaffen en wil in de loop der jaren een 356 graag zelf opnieuw opbouwen. Vooral omdat ik het restaureren als een plezierige uitdaging zie.
Ik heb op dit moment 2 opties om een (deels gestrand) project over te nemen. Het gaat om de volgende opties:
1) 356 C body met het nodige laswerk (o.a. dorpels, nieuwe vloeren, bodem). De deuren en kleppen
zijn in fatsoenlijke staat. Verder een C motor, uit elkaar in een krat, en een matching numbers
versnellingsbak zonder assen (staat onduidelijk). Daarnaast wat losse zaken voor verlichting,
stuur, stoeltjes. Verder zit er niets bij. Prijs is 10.000 euro.
2) Een 356 B met reeds gestart laswerk aan de vloeren. Verder de nodige uren laswerk aan bodem.
Deuren zijn matig, kleppen redelijk. Alle onderdelen beschikbaar maar vaak in matige staat
(rubbers, ruiten, remmerij, interieur, klokjes, tellers, velgen, enz.) Motor zien lopen en
versnellingsbak in redelijke staat. Allebei niet matching numbers. Prijs is 16.000 euro.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Ik ben mij ervan bewust dat ik hier de komende jaren erg veel tijd (en uiteindelijk geld) in ga steken. Optie 1 is qua laswerk beter te overzien dan optie 2. Optie 2 is weer veel completer maar ben bang dat een groot deel van de onderdelen toch niet herbruikbaar zijn. Zijn deze prijzen in deze markt überhaupt realistisch?
Dank voor jullie tips!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na afronding van de restauratie van mijn Karmann Ghia zoek ik iets nieuws waar ik de komende jaren mee aan de slag kan. De Porsche 356 spreekt mij qua looks en rijden erg aan. Nu heb ik niet direct het volledige budget om een erg nette (laat staan een vers gerestaureerde) aan te schaffen en wil in de loop der jaren een 356 graag zelf opnieuw opbouwen. Vooral omdat ik het restaureren als een plezierige uitdaging zie.
Ik heb op dit moment 2 opties om een (deels gestrand) project over te nemen. Het gaat om de volgende opties:
1) 356 C body met het nodige laswerk (o.a. dorpels, nieuwe vloeren, bodem). De deuren en kleppen
zijn in fatsoenlijke staat. Verder een C motor, uit elkaar in een krat, en een matching numbers
versnellingsbak zonder assen (staat onduidelijk). Daarnaast wat losse zaken voor verlichting,
stuur, stoeltjes. Verder zit er niets bij. Prijs is 10.000 euro.
2) Een 356 B met reeds gestart laswerk aan de vloeren. Verder de nodige uren laswerk aan bodem.
Deuren zijn matig, kleppen redelijk. Alle onderdelen beschikbaar maar vaak in matige staat
(rubbers, ruiten, remmerij, interieur, klokjes, tellers, velgen, enz.) Motor zien lopen en
versnellingsbak in redelijke staat. Allebei niet matching numbers. Prijs is 16.000 euro.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Ik ben mij ervan bewust dat ik hier de komende jaren erg veel tijd (en uiteindelijk geld) in ga steken. Optie 1 is qua laswerk beter te overzien dan optie 2. Optie 2 is weer veel completer maar ben bang dat een groot deel van de onderdelen toch niet herbruikbaar zijn. Zijn deze prijzen in deze markt überhaupt realistisch?
Dank voor jullie tips!