achterlichten us naar europees

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
yellow356
Posts: 224
Joined: 12 Sep 2010 17:55
Contact:

achterlichten us naar europees

Postby yellow356 » 16 Mar 2016 17:19

Bij een US uitvoering zijn de richtingaanwijzer en remlichten eenzelfde lampje (rood / buitenkant) en is het achterlicht apart (rood / binnenkant). Als je richtingaanwijzer naar rechts opstaat en je tegelijkertijd remt gaat enkel je linkerremlicht branden en je rechterremlicht blijft knipperen.
Bij een europees model zijn de remlichten en achterlicht eenzelfde lampje (rood / binnenkant) en is de richtingaanwijzer apart (amber / buitenkant). Als ik enkel de lens vervang met een europees model en ik zet de rechtse richtingaanwijzer aan terwijl ik rem, gaat de rechterzijde knipperen, en de linkerzijde gaat amberkleurig branden. En dit is wat niet mag in Belgie, amberkleurige remlichten.
Hoe los ik dit op dat de achterlichten en remlichten tesamen werken en de richtingaanwijzers apart zijn?
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: achterlichten us naar europees

Postby horsepowerjunkie » 16 Mar 2016 22:09

uhhh hoe zat het ook al weer.
Ik dacht dat US twee draden heeft aangesloten en EU drie. Als je de drie draden wilt gebruiken moet je een lampje met dubbel filament gaan gebruiken. en dan aansluiten volgens het schema.

dat was het volgens mij :) derde draadje ligt er al.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 94 guests