What is de juiste shroud fan - koeltunnel voor de 356A Super 1958-1959

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

What is de juiste shroud fan - koeltunnel voor de 356A Super 1958-1959

Postby Max cab 1958 » 22 Aug 2017 20:01

IMG_7594.JPG
Wie weet of de tunnel op de foto correct is.
Deze zat op een "S" blok uit 1959 die zeer origineel lijkt te zijn. Zoals de Zeniths die ook netjes 1959 gestempeld waren.

De tunnel heeft echter een "instansing" in het midden, dit zie ik alleen bij de C en B motoren. Alleen hebben die aan 1 of 2 zijden steuntjes voor de gasstang die aan het huis gebout zijn. Bij mij zijn beide gelast als origineel.
In mijn boeken kan ik niets vinden en op internet tot op heden ook geen uitsluitsel.

Probeer het blok zo origineel mogelijk op te bouwen ;-)
Wie kan me helpen?

Thanks!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: What is de juiste shroud fan - koeltunnel voor de 356A Super 1958-1959

Postby 01RV » 23 Aug 2017 09:14

Als ik kijk naar Neils book dan is het zonder inkeping, mijn originele 1600S motor uit 1958 had dit ook niet. Op m'n 1960 B roadster zit de inkeeping op het koelhuis wel, volgens mij is de switch er gekomen met de productie van de B eind 1959.

Gr

Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: What is de juiste shroud fan - koeltunnel voor de 356A Super 1958-1959

Postby Max cab 1958 » 23 Aug 2017 10:12

Hoi Roy,

Thanks!
Toch blijft de "scheiding" lastig, kreeg net een reactie van een canadese vriend met een collectie 356'ers; bij zijn '58 en bij een vriend van hem zat deze inkeping er ook in...
Maar zoals je zegt is de scheiding ergens eind '59, waarbij Ferdinand niet altijd kieskeurig was en pakte wat voorhanden was.
Zo heeft mijn originele cabrio correct genummerde deuren, maar bij de restauratie kwam ik bij het dichtlassen van een gaatje bovenin de deur een hele dikke laag tin tegen en een afwijkend profiel. Ze hebben in de fabriek coupe deuren aangepast tot cabrio deuren..... Uiteraard heb ik het iets afwijkende profiel (rechte lijn versie gebogen lijn) zo gelaten, want dat is bij mijn auto origineel ;-)

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests