Porsche 356A hornring installatie

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Porsche 356A hornring installatie

Postby Turbo » 14 Nov 2017 18:33

Beste

Mijn petri stuur is in de verkoop door de aanschaf van een origineel 356A stuurtje zoals onderaan op de foto: 8)

ECHTER:

Ik geraak er niet uit hoe ik de hornring moet monteren (of wat ik fout doe) op mijn stuur?
Ik heb alle nieuwe rubbers (foto's zijn even van het net geplukt):
-Eentje (vrij dun wandig) die aan de achterzijde van de hornring moet ( is een L-vormige rubber)
-Eentje dat tussen de metalen cup en de hornring komt.

Echter als ik deze laatste monteer en ik schroef de metalen cup met de 3 schroeven vast zit de hornring quasie vast tegen het stuur?

Deze ring wordt gebruikt om de claxons te bedienen, echter begrijp ik ook niet goed hoe deze constructie werkt?
Er komen 2 draden uit de stuurnaaf (eentje voor de lichten en eentje voor de claxons). De draden komen telkens van de koperen (geisoleerde) ringen op de stuurnaaf, waar op hun beurt de sleepcontacten constant contact hebben.
Een van de draden sluit men aan, aan de binnenkant van de metalen cup. Men moet deze echter kortsluiten met de hornring om de claxons te laten werken......maar waar maakt men dan contact ....in mijn geval geen beweging in te krijgen daar de hornring bijna fixed aan het stuur zit (ik zit zeer kortbij de gepolijste armpjes)

De 2 koperen veren op de achterkant van de hornring zijn tevens aanwezig alsook de 2 pennen op het stuur zelf om rotatie van de hornring tegen te gaan.


Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken

Grts
Bart
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby stefan » 15 Nov 2017 11:42

heb je massa?

stefan
hoge noorden
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby stefan » 15 Nov 2017 11:45

zat de hornring op het stuur toen je deze kocht?


stefan

hoge noorden
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby Turbo » 15 Nov 2017 12:16

Massa is het probleem niet

Probleem is als ik de getoonde metalen cup vast zet met de 3 boutjes deze de hornring vastdrukt tegen het stuur.
Dit kan niet de bedoeling zijn, daar je de hornring moet kunnen kantelen om massa te maken om de claxons te activeren

Grts
Bart
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby E10 » 16 Nov 2017 00:25

Werking is als volgt: je geeft correct aan dat de 2 draden via de sleepcontacten continu contact geven. Er gebeurt echter niets zolang de button of de ring geen massa maken. Middels het indrukken van de button of het kantelen van de ring maken deze wel de benodigde massa via de stuurstang (vandaar ook de massastrip bij de hardy-schijf) en gaat het groot licht branden of de claxon loeien.

Waarschijnlijk is de dikke ring te dik of te stug. Ik heb hier ook mee gestoeid en heb zelf een ring van schuimrubber gemaakt. Het is een beetje trial-and-error totdat je de juiste dikte en de juiste zachtheid gevonden hebt.

Doet het lichtsignaal het wel als je de button indrukt?
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby Turbo » 18 Nov 2017 16:43

Topic mag gesloten worden.

Heb het in orde gekregen

Boosdoener was de dike kleine rubber foam; deze was te dik en een tikkeltje te hoog
Beetje van deze rubber foam gesneden tot ik alles werkende kreeg
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby E10 » 18 Nov 2017 18:09

Graag gedaan ;)
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Re: Porsche 356A hornring installatie

Postby Turbo » 20 Nov 2017 22:22

Bedankt E10 8)

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests