Stralen kas ?

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Stralen kas ?

Postby Turbo » 14 Dec 2017 14:48

Hoi

Ben momenteel bezig met demonteren ...
Kas is zo goed als leeg.... (paar details nog)

Alle isolatiematten (motorruimte koffer, interieur...zijn ook reeds verwijderd) met de hand :evil:
->Kan je deze nog ergens krijgen met dit soort ruitmotief in? ....meeste die ik tegenkom zijn glad van structuur

Verder zit er op de hele bodem, wielkuipen,... een soort bitumen die weliswaar zeer krokant is....maar toch een goede bescherming gegeven heeft
->Moet deze ook verwijderd worden of kan je dit goedje er met stralen ook af krijgen?

Grts
Bart
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Stralen kas ?

Postby Knick » 16 Dec 2017 23:04

Slim is niet stralen!
Als je dat toch wilt doen, de carrosserie thermisch ontlakken voor het stralen of als je een uurtje of 40 de tijd hebt met de hand blank maken.
Knick
benny356a
Posts: 138
Joined: 02 Oct 2010 11:42
Contact:

Re: Stralen kas ?

Postby benny356a » 07 Jan 2018 19:35

Krokant laagje bitumen en alles wat je zelf kan verwijderen desnoods met een hete luchtblazer
ook zelf verwijderen en dan bij een straler MET GOEDE referenties laten stralen
Hoe minder een straler moet wegstralen hoe minder warmte ontwikkeling = vervorming
Als je van plan bent om de dorpels ofzo te vervangen zou ik deze al verwijderen dan kan de binnenkant ook mee gestraald worden
Deuren en koffer kan je beter niet laten stralen dat risico is te groot en loopt geregeld slecht af
Dan ineens een laagje epoxyprimer erop en klaar
Zo heb ik het gedaan en ben nog steeds blij met mijn keuze
When nothing Goes right ...
Go left
User avatar
Turbo
Posts: 163
Joined: 19 Jul 2011 15:33
Contact:

Re: Stralen kas ?

Postby Turbo » 11 Jan 2018 19:53

Bedankt benny voor je input

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests