Klapraampjes c-coupé

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 01 Mar 2018 23:12

Ik ben bezig aan het afwerken van de door-window-frame assemblies van mijn C-coupé nadat ze opnieuw voorzien werden van chroom.

Ik heb me hier duidelijk behoorlijk aan mispakt want het is al een stevige klus geweest om de puzzel weer in elkaar te krijgen.
Na het herstellen van heel wat schroefdraad en het 3 stappen vooruit 2 stappen achteruit montageproces. Was ik vandaag eindelijk klaar met de eerste assembly. Maar echt goed past het dus allemaal niet. In bijlage enkele foto’s.

Er zit dus een spleetje tussen klapraam en frame en het klapraampje gaat nogal stroef dicht...

Graag tips, raad, wat dan ook om de passing van deze doorframe te verbeteren.

Alvast bedankt
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 02 Mar 2018 09:50

En de andere heeft het ook, ietsje minder en in de andere richting... eentje heeft boven meer plaats, andere beneden.
Zucht.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby 01RV » 02 Mar 2018 11:04

Hans,

Heb al zo'n stuk of 6 raamkaders over de voorbije jaren in elkaar gestoken en je moet steeds goed opletten bij montage dat ze op sommige plaatsen de CHROOM laag niet te dik gelegd hebben, zeker bij de assemblage van de raamkaders van m'n Soft Window Targa moest ik op sommige plaatsen ( pivoteerstukken ) van de klapraampjes met de Dremel wat chroom wegnemen. Ook zien dat uw klapraam rubber wel goed zit, binnenkant rubbers moet mooi in profiel vallen.

Stuur anders eens wat hogere resolutie foto's naar mij, deze foto's zijn niet zo goed.

Gr


ROY
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 02 Mar 2018 11:25

Bedankt,

Ik probeer straks als ik thuis kom van het werk nog wat betere foto,s te sturen.
Ik heb idd al wat moeten dremelen om die pivoteerstukken te laten passen.
Heb bij de test-fitting ook getest met het wisselen van de pivotstukjes maar dat gaf een slechter resultaat...

Het enige wat ik mijnsinziens nog kan doen is het bovenste stuk chroom een beetje anders monteren om de gap te
verminderen... maar ik had alles netjes gemeten voor ik ze uiteen haalde en de chromen randjes met pivotstuk zitten
even ver van de rand als origineel. Verder zit alles ook terug op zijn originele plek.

Had gehoopt dat na het vloeken op de quarter windows het lastigste voorbij was... volgende keer een vroege A coupé of een open ding zonder klapraampjes!

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes
Hans
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Bos » 02 Mar 2018 17:25

Speedster? Dan heb je helemaal geen zijramen
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby 01RV » 02 Mar 2018 19:25

Roadster wel zijruiten maar geen kaders, beste van beide werelden :P
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 03 Mar 2018 07:37

Nog een paar foto’s. Hopelijk beter zichtbaar.
Laat maar weten indien je van bepaalde details/plaatsen
nog andere foto’s wil.

Nogmaals dank.
Hans

Speedster... mooi... misshien ooit als de prijzen echt instorten. :P
Ben idd blij dat dit bij de roadster niet aanwezig is.
Ga daar trouwens vooral mee rijden voorlopig.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Joske on 03 Mar 2018 07:48, edited 1 time in total.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 03 Mar 2018 07:39

En nog...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Klapraampjes c-coupé

Postby Joske » 22 Mar 2018 21:34

Ondertussen nog wat aan het spelen geweest met de pivoteerstukken. Er is verbetering... verschil is van 6mm tussen boven en onder naar 2,5a3mm gegaan. Sluiting is iets beter maar zeker niet hoe ik het zou willen...

Het enige wat ik nu nog zou kunnen doen volgens mij
is de bovenste stukjes chroom er terug afhalen en een klein beetje verschuiven om de passing te verbeteren...

Of heb ik het mis? Alle tips welkom! Alvast bedankt!

Mvg
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests