Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 20 Mar 2018 19:37

Hoi, ik heb recent twee chromen eindstukken gekocht om te plaatsen in de bumperguards. Echter, ik weet niet hoe. Iemand ervaring? In de bumperguard zit een zg. funnel gemonteerd. Dient deze gedemonteerd te worden of wordt het nieuwe chromen eindstukken hier aan vast gemonteerd. Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
gr. Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Joske » 20 Mar 2018 21:21

Hoi

Bij mij waren ze er oorspronkelijk gewoon ingeklopt (in die ‘funnel’. Ik heb dit na het herchromen ook terug gedaan. Ik dacht dat ze in gemonteerde toestand in de
funnel geklopt kunnen worden. Bumperguards in zijn geheel wel even van de wagen halen lijkt me best.

Mvg
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 20 Mar 2018 22:17

Die zien er knap uit Hans, erg mooi. Ik heb het gevoel dat die eindstukken van jou iets luxer zijn, ze zijn in elk geval mooier. Maar ik ga het eens proberen, om de funnel kloppen. Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie Hans.

Gr. Hans
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Joske » 21 Mar 2018 07:47

Hoi

Bij mij gaan ze in de funnel (vind het ook vreemd want je
krijgt zo schade aan het stuk chroom waar je ze er in klopt) ze passen er onmogelijk rond.

Off-topic: jij liet je ramen ook herchromen, heb je ook passingsproblemen gahad met de klapraampjes?

Mvg
Hans
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 21 Mar 2018 08:23

Hoi Hans, ik heb alleen mijn uitzetramen achter opnieuw laten verchromen. Ik heb ook nog twee complete raamframes hangen, ook opnieuw verchroomt. Maar die heb ik zo gekocht en binnenkort wil ik mijn oude raamframes gaan vervangen door de nieuwe exemplaren. Ik heb jouw verhaal eerder gezien over je problemen met het moeilijk sluiten van je tochtraampjes voor. Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat uitpakken. Ik hou je van mijn bevindingen op de hoogte. Ben ook benieuwd naar jouw 356, compleet alles opnieuw verchroomt. Dat moet er fantastisch uit zien volgens mij. Ik heb ook nog veel delen die opnieuw verchroomt mogen worden maar mijn zakken zijn niet zo diep :lol: Ben je in Limburg ook van de partij op 15 april?
Gr. Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Joske » 21 Mar 2018 09:01

Tot mijn grote spijt zal de rit in Limburg weer niet
lukken. Ik kijk er echt naar uit om nog eens mee te
kunnen maar de data willen niet in onze agenda passen...

Vandaag en morgen hoop ik nog eens een paar pogingen te
ondernemen om het raamframe in orde te krijgen...

Ik zal blij zijn als de C terug klaar is. Daarna ga ik van start met de revisie/opbouw van een reservemotor denk ik. Dat is een werk dat me in ieder geval niet zal verhinderen om te blijven rijden.

Groetjes
Hans
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby 01RV » 21 Mar 2018 11:00

De uitlaatpijpjes zijn van DANSK en zijn gekend om NIET te passen, je zal ze zelf wat moeten aanpassen om ze bevestigd te krijgen over de funnel. Heb het zelf ondervonden en ze zelf aangepast, passen nu perfect.

Zie foto's
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 21 Mar 2018 19:31

Bedankt 01RV, vreemde constructie van DANSK. Maar goed om te weten van jou en Joske dat het met kracht en 'modificatie' moet om het passend en gemonteerd te krijgen. Ik ga komend weekend eens een poging wagen.

Hartelijk Dank.

gr. Hans
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby 01RV » 22 Mar 2018 07:43

... met kracht gaat het niet echt lukken, je zal de funnels beschadigen. Je moet de uitlaatpijpjes smaller en hoger maken, bovenkant openmaken en twee sleuven in frezen. Alles opmeten, passen, aanpassen en dan zal je zelf wel voelen dat je alles wel over elkaar zal krijgen. Door de twee sleuven aan de bovenkant wat conisch te maken zal alles vast klemmen.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Joske » 22 Mar 2018 13:11

01RV wrote:... met kracht gaat het niet echt lukken, je zal de funnels beschadigen. Je moet de uitlaatpijpjes smaller en hoger maken, bovenkant openmaken en twee sleuven in frezen. Alles opmeten, passen, aanpassen en dan zal je zelf wel voelen dat je alles wel over elkaar zal krijgen. Door de twee sleuven aan de bovenkant wat conisch te maken zal alles vast klemmen.


Ik ga er van uit dat dit een ander model is dan degene
Waar ik het over had? Bij mij gingen die er namelijk tamelijk vlot in zonder beschadiging...
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby 01RV » 22 Mar 2018 16:05

Joske wrote:
01RV wrote:... met kracht gaat het niet echt lukken, je zal de funnels beschadigen. Je moet de uitlaatpijpjes smaller en hoger maken, bovenkant openmaken en twee sleuven in frezen. Alles opmeten, passen, aanpassen en dan zal je zelf wel voelen dat je alles wel over elkaar zal krijgen. Door de twee sleuven aan de bovenkant wat conisch te maken zal alles vast klemmen.


Ik ga er van uit dat dit een ander model is dan degene
Waar ik het over had? Bij mij gingen die er namelijk tamelijk vlot in zonder beschadiging...


Klopt! Is gekend dat die van DANSK aan geen kanten passen, voorlopig kan je hier geen andere vinden dus daar moeten we het meedoen....
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 23 Mar 2018 21:15

Vandaag een poging gedaan, wat een drama. Past inderdaad van geen kanten. Opening van de bumperguard is te smal dus ik zal de nu nog ronde pijpjes wat ovaal moeten maken. Ik snap niet dat DANSK dit ooit zo heeft kunnen ontwerpen. Morgen maar weer een poging wagen :oops: na eerst 18 holes tot rust te komen bij een rondje golf.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 24 Mar 2018 18:33

Ik denk te weten waarom mijn chromen eindstukken zo slecht passen. Ik heb eens een foto van de originele van DANSK erbij gezocht en vergeleken met mijn exemplaren. Die originele hebben in elk geval de vorm van het gat in de bumperguard. Zeker de onderste ronding is rond zoals de bumperguard. De exemplaren die ik bij PartWise heb gekocht (volgens hen ook origineel DANSK) lijken qua vorm niet eens op het gat in de bumper guards. Maandag eens verhaal halen bij PartWise. Dit heeft me een dag gekloot gekost om iets wat niet passend is passend te krijgen. Ben benieuwd wat PartWise hiervan vindt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby 01RV » 25 Mar 2018 07:23

... toch is het een originele DANSK die je hebt, ooit hebben ze eens correcte gemaakt.... nu passen ze niet meer. De mijne komen rechtstreeks van DANSK en zaten in DANSK doosje, dus geen moeite doen want PartsWise kan er ook niets aandoen en u ook geen andere beter passende leveren. Zelf verkoop ik deze NIET in mijn http://www.01parts.be online shop voor deze reden.

Enige manier om ze te kunnen gebruiken is zelf aanpassen zoals ik gedaan heb.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Chroom eindstuk plaatsen in bumperguard

Postby Hans 356C » 25 Mar 2018 09:33

Oke, helder. Dan stuur ik mijn ongebruikte exemplaar terug en ga ik via ebay de passende exemplaren aanschaffen. Ik heb nu één exemplaar ’gemodificeerd’ dus die kan niet meer terug. Mooie online shop heb je overigens, meteen even een favorietje aangemaakt. Bedankt voor je tips.

https://www.ebay.nl/itm/Dansk-Exhaust-T ... 1438.l2649

Gr. Hans

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests