Door latch mechanisme

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Door latch mechanisme

Postby Joske » 30 Apr 2018 19:16

Hoi

Ik was gisteren nog wat verder aan het werken aan de C (derkrlinken etc aan het plaatsen) en merkte dat de deuren niet meer volledig willen sluiten. Eerste klik doet het, tweede net niet.

Voor het demonteren van de binnenbekleding, klinken, raammechanisme en raamframes sloten de deuren prima. Onmiddelijk na de demontage niet meer. Ik maakte me er toen niet druk in omdat ik dacht dat het aan de gedemonteerde delen lag. Nu de klinken terug staan en de wagen op de brug moest wilde ik de deuren volledig sluiten maar dat bleek niet makkelijk.
Ik heb uiteindelijk het mechanisme in de deur moeten ‘overtuigen’ met een klein zetje van de schroevendraaier...

De deuren zijn niet gezakt, alle passingen zijn prima.

Heeft iemand een idee of dit kan te maken hebben met de raamframes, mechanismes en binnenbekleding die er nog terug opmoeten? Klinkt zo onlogisch. Of zie ik iets over het hoofd en moet ik iets afstellen?

Alvast bedankt
Hans
benny356a
Posts: 138
Joined: 02 Oct 2010 11:42
Contact:

Re: Door latch mechanisme

Postby benny356a » 30 Apr 2018 19:23

Staat de auto met de 4 wielen op de grond ?
Want ik lees over een brug enz deuren en koffer moeten altijd geregeld worden met de 4 wielen op de grond
When nothing Goes right ...
Go left
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Door latch mechanisme

Postby Joske » 30 Apr 2018 19:36

Toen ik aan het proberen was de deuren te sluiten stond de wagen op de grond. Ik heb de deuren uiteindelijk met
te veel moeite dicht gekregen. Zo staat hij nu sinds gisteren op de brug tot er morgen nieuw rubber op de velgen zit en de wagen terug op de grond kan. Morgen kan ik dus in principe verderwerken.

Gr.Hans
benny356a
Posts: 138
Joined: 02 Oct 2010 11:42
Contact:

Re: Door latch mechanisme

Postby benny356a » 30 Apr 2018 20:00

Zijn de slotvangers gedemonteerd geweest ?
Zijn de scharnieren gedemonteerd geweest of losgemaakt ?
Zijn de deuren wel gedemonteerd door middel van de scharnierpin te verwijderen ?
Zit er nieuw rubber in de deur opening ?
When nothing Goes right ...
Go left
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Door latch mechanisme

Postby Joske » 30 Apr 2018 20:31

Alles is iets meer dan een jaar geleden vervangen geweest (rubbers, slotvanger,...).
Deuren was laswerk aan (onderkant en binnenbakken). Dit is door Wessel Westerveld restauratie
gedaan op aanraden van Petwin en zeer goed uitgevoerd.

Er zijn toen ook nieuwe deurrubbers op de koets gegaan. Alles werkte/paste prima en dat leverde enkele leuke
ritten op (ongeveer 1200km). Daarna ben ik gestart met het demonteren van de chromen delen. (Slotvangers en deurrubbers zijn er toen mooi ingebleven. Toen ik de binnenbekleding en de klinken er uit had gingen de deuren niet meer volledig dicht. Ik kan me echter niet voorstellen dat de klinken een invloed hebben op die ‘2e klik’ die de deur moet maken...

Alvast bendankt voor de hulp
Hans
benny356a
Posts: 138
Joined: 02 Oct 2010 11:42
Contact:

Re: Door latch mechanisme

Postby benny356a » 01 May 2018 08:40

Als het probleem is opgetreden na het demonteren van de klinken en deurpanelen
zou ik beginnen met de klinken zijn deze nieuw ?
Alles eerst eens aandachtig bekijken en indien geen oplossing zit er maar een ding op
En dat is de slotvangers terug regelen / afstellen
Succes
When nothing Goes right ...
Go left

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests