Schakelaar richtingaanwijzer

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Schakelaar richtingaanwijzer

Postby Vvoister » 16 Sep 2018 19:55

De schakelaar van de richtingaanwijzer is in de loop der jaren een beetje lam geraakt. Ik vind het eigenlijk toch wel irritant. Wat te doen..
Zijn ze ergens te reviseren of moet er een nieuw op ? Liefs houden we alles origineel natuurlijk maar ik zou niet weten welk bedrijf die klussen doet. Iemand tips?
Erik
Porsche 356 SC
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Schakelaar richtingaanwijzer

Postby J356D » 16 Sep 2018 22:56

Geeft hij vanzelf richting aan naar links :lol: ?
Is er weinig weerstand te voelen als je hem beweegt of blijft hij niet goed zitten in de gekozen stand? Werkt de cancellation functie niet als je na het richting aangeven het stuur terug draait?

De schakelaar zal hetzelfde als die op mijn 912 zit. Die van mij heb ik gelukkig nog goed gekregen met wat schoonmaken en smeren. De vroege schakelaars van de 356 zijn vrijwel niet te repareren heb ik begrepen maar bij de latere van de B's en C's is er nog hoop.

Wellicht dat bij jou o.a de veertjes gebroken zijn die voor het gevoel van weerstand in de switch zorgen en de schakelaar ook weer terug trekken in de neutrale stand.

I'm no expert maar misschien kan deze man je helpen http://www.type356a.com/blinkerswitch.html
Weet niet of dat er een vergelijkbaar bedrijfje ergens in europa zit?
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Schakelaar richtingaanwijzer

Postby Vvoister » 17 Sep 2018 06:55

Hij gaat gelukkig nog niet vanzelf naar links :lol:

Maar hij heeft inderdaad geen weerstand en gaat niet zelf terug in de neutrale positie. Als ik wat plaatjes op internet bekijk dan zouden die veertjes inderdaad wel een hele logische verklaring kunnen zijn. Om de unit voor richtingaanwijzer er af te halen moet zeker het hele stuur er af?
Erik

Porsche 356 SC
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Schakelaar richtingaanwijzer

Postby J356D » 18 Sep 2018 21:18

Vvoister wrote: Om de unit voor richtingaanwijzer er af te halen moet zeker het hele stuur er af?

Helaas wel.... en daarna het gedeelte van de stuurkolom met de richtingaanwijzer erin + kabelboom.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests