Industriemotor 616/5 55pk 1957
Posted: 22 Sep 2018 09:11
Hallo,
Ooit heb ik op een openbare uitverkoop van de brandweer op een "kever"-motor geboden die achteraf een 356 industriemotor bleek te zijn afkomstig van een pomp. Het blok zou kompleet gereviseerd zijn geweest en als reservemotor moeten dienen, wat nooit gebeurt is.
Ondertussen staat hij al meer dan 25 jaar in mijn garage en heb ik het idee om hem in te bouwen in mijn kever van 1956; 55 pk is meer dan voldoende met de twee enkele carburatoren.
Graag had ik hier correcte informatie gehad over dit blok: bruikbaarheid, betrouwbaarheid, iets moeten vervangen om als automotor te gebruiken enz, omdat er in het VW- milieu danig geluld en gezeverd wordt: iedereen denkt dat hij het allemaal weet en de tegenstrijdige uitleg begint me danig op de zenuwen te werken, temeer daar iedereen deze motor wel graag wil overkopen voor twee keer niks....
De volgende gegevens heb ik teruggevonden op het blok:
-op de linkerzijde: 20885
-op de rechterzijde: 616/5
-onder de dynamosteun: P*01 159
De dynamo is een 12 volt versie met dubbele poelie, krukaspoelie is ook dubbel
luchtgekoelde groet,
DkF
Ooit heb ik op een openbare uitverkoop van de brandweer op een "kever"-motor geboden die achteraf een 356 industriemotor bleek te zijn afkomstig van een pomp. Het blok zou kompleet gereviseerd zijn geweest en als reservemotor moeten dienen, wat nooit gebeurt is.
Ondertussen staat hij al meer dan 25 jaar in mijn garage en heb ik het idee om hem in te bouwen in mijn kever van 1956; 55 pk is meer dan voldoende met de twee enkele carburatoren.
Graag had ik hier correcte informatie gehad over dit blok: bruikbaarheid, betrouwbaarheid, iets moeten vervangen om als automotor te gebruiken enz, omdat er in het VW- milieu danig geluld en gezeverd wordt: iedereen denkt dat hij het allemaal weet en de tegenstrijdige uitleg begint me danig op de zenuwen te werken, temeer daar iedereen deze motor wel graag wil overkopen voor twee keer niks....
De volgende gegevens heb ik teruggevonden op het blok:
-op de linkerzijde: 20885
-op de rechterzijde: 616/5
-onder de dynamosteun: P*01 159
De dynamo is een 12 volt versie met dubbele poelie, krukaspoelie is ook dubbel
luchtgekoelde groet,
DkF