Kofferdeksel scharnieren

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Motorenman
Posts: 4
Joined: 03 Dec 2020 00:18
Contact:

Kofferdeksel scharnieren

Postby Motorenman » 07 Feb 2021 20:51

dekselscharnier2 (2).jpg
dekselscharnier1 (2).jpg
Mijn kofferdeksel blijft niet openstaan, ik heb het idee dat de scharnieren wat onderdelen missen, mogelijk kan iemand dat op de foto`s zien.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Motorenman
Posts: 4
Joined: 03 Dec 2020 00:18
Contact:

Re: Kofferdeksel scharnieren

Postby Motorenman » 14 Apr 2021 23:34

Helaas heeft niemand gereageerd maar ik ben op andere forums wel geholpen.
Mogelijk heeft iemand iets aan de volgende oplossing.
De scharnieren misten de sterwieltjes, dat zijn 3 tands wieltjes die bij het openen van de kofferdeksel of de motorkap in een vergrendeling pakken, bij het sluiten (door het iets optillen) ontgrendelen ze weer en draaien ze weer een tand door tot de volgende cyclus.
Er is een set sterwieltjes verkrijgbaar maar ik heb ze zelf gemaakt van plat ijzer met been dikte van 5mm, met een busje als scharnierpen, een paar minuscule hechtjes en het is gefixt.
De scharnieren moeten hiervoor wel gedemonteerd worden, niet zo moeilijk maar je moet er ook voor onder je dashboard kruipen om een bout los te maken.
Zie de foto`s
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Kofferdeksel scharnieren

Postby E10 » 25 May 2021 17:25

Mooi dat het opgelost is en nog mooier dat je het zelf gemaakt hebt. Well done!

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests