356 BT6 project
Posted: 30 May 2018 13:58
Hallo
In 2000 hebben mijn vader en ik een 356 bt6 coupé gekocht. De auto was in restauratie toen we hem kochten, volledig gedemonteerd, gestraald en in de epoxy gezet.
Nieuwe bodem en een deel ander nieuw plaatwerk was reeds gemonteerd en verder was zo goed als alle nieuw plaatwerk reeds bij de auto (alle facturen beschikbaar), maar moest nog ingelast worden.
Tussen 2000 en +/- 2005 hebben wij dit in orde laten zetten en hebben we ook de ophanging en de remmen gereviseerd.
Daarna is het project stilgevallen voor ons, wegens bouwen van huis en andere (minder intensieve) porsche projecten die voorrang kregen.
De carrossierie is dus 80% klaar. Motorkap, kofferdeksel en deuren zijn ook reeds spuitklaar. De bumpers zijn gestraald maar moeten verder nog afgewerkt worden.
Het voornaamste dat aan de carrosserie nog moet gebeuren is het strak en mooi rond zetten van de wielkastopeningen.
Ophanging heeft nieuwe rubbers, nieuwe koni schokdempers rondom, stuurinrichting is gereviseerd, stuurhuis heeft geen speling en werkt perfect, ook hier een nieuwe koni demper gemonteerd.
Alle remmen zijn voorzien van nieuwe dichtingen etc. Nieuwe stalen remleidingen zijn bij de auto, ook nieuwe flexibele leidingen naar de wielen. Maar nog niet gemonteerd.
Motor is in dezelfde periode gereviseerd met oa nieuwe cilinders en pistons en staat netjes gestockeerd.
De auto is een 356 S uit 1962, dus dezelfde 75pk motor als in de 356 C, de motor is matching numbers, auto is oorspronkelijk afkomstig uit Zweden en in 1991 ingevoerd in Belgie.
Zweedse papieren zijn erbij + de invoerdocumenten. Originele kleur is wit
Auto heeft 2 sets velgen. De originele smalle velgen + een iets bredere set (Carrera look ) die er nu op staat.
Intussen is mijn vader 72 jaar en de interesse voor zo’n intensieve restauratie ontbreekt hem.
Het grote en dure carrosseriewerk is dus voor 80% gebeurd, ophanging en remmen zijn gedaan + motor is in orde.
De auto is grotendeels compleet, maar er zijn geen deurpanelen, achterpanelen (onder de raampjes) en hoedeplank. Er is ook geen tapijt en dakhemel maar dat zijn dingen die je toch zowiezo nieuw wil hebben.
Beide achterste zijruitjes zijn gebarsten.
Als ik zie dat doorgeroeste 356 B’s en C’s, te koop aangeboden worden rond de 40.000 €, dan lijkt onze auto dat ook zeker waard.
Ik heb de auto onlangs op Marktplaats gezet maar er komt weinig reactie (bieden vanaf 29000 €)
Graag jullie oordeel over wat deze auto +/- waard kan zijn. Uiteraard ook reageren als u interesse heeft in de wagen.
Ik ben er vrij zeker van dat als we hem in odnerdelen verkopen dat hij meer opbrengt, maar voorkeur is toch om hem in z'n geheel als project te verkopen.
Dit is een ideale auto voor hotrod of rally project.
In 2000 hebben mijn vader en ik een 356 bt6 coupé gekocht. De auto was in restauratie toen we hem kochten, volledig gedemonteerd, gestraald en in de epoxy gezet.
Nieuwe bodem en een deel ander nieuw plaatwerk was reeds gemonteerd en verder was zo goed als alle nieuw plaatwerk reeds bij de auto (alle facturen beschikbaar), maar moest nog ingelast worden.
Tussen 2000 en +/- 2005 hebben wij dit in orde laten zetten en hebben we ook de ophanging en de remmen gereviseerd.
Daarna is het project stilgevallen voor ons, wegens bouwen van huis en andere (minder intensieve) porsche projecten die voorrang kregen.
De carrossierie is dus 80% klaar. Motorkap, kofferdeksel en deuren zijn ook reeds spuitklaar. De bumpers zijn gestraald maar moeten verder nog afgewerkt worden.
Het voornaamste dat aan de carrosserie nog moet gebeuren is het strak en mooi rond zetten van de wielkastopeningen.
Ophanging heeft nieuwe rubbers, nieuwe koni schokdempers rondom, stuurinrichting is gereviseerd, stuurhuis heeft geen speling en werkt perfect, ook hier een nieuwe koni demper gemonteerd.
Alle remmen zijn voorzien van nieuwe dichtingen etc. Nieuwe stalen remleidingen zijn bij de auto, ook nieuwe flexibele leidingen naar de wielen. Maar nog niet gemonteerd.
Motor is in dezelfde periode gereviseerd met oa nieuwe cilinders en pistons en staat netjes gestockeerd.
De auto is een 356 S uit 1962, dus dezelfde 75pk motor als in de 356 C, de motor is matching numbers, auto is oorspronkelijk afkomstig uit Zweden en in 1991 ingevoerd in Belgie.
Zweedse papieren zijn erbij + de invoerdocumenten. Originele kleur is wit
Auto heeft 2 sets velgen. De originele smalle velgen + een iets bredere set (Carrera look ) die er nu op staat.
Intussen is mijn vader 72 jaar en de interesse voor zo’n intensieve restauratie ontbreekt hem.
Het grote en dure carrosseriewerk is dus voor 80% gebeurd, ophanging en remmen zijn gedaan + motor is in orde.
De auto is grotendeels compleet, maar er zijn geen deurpanelen, achterpanelen (onder de raampjes) en hoedeplank. Er is ook geen tapijt en dakhemel maar dat zijn dingen die je toch zowiezo nieuw wil hebben.
Beide achterste zijruitjes zijn gebarsten.
Als ik zie dat doorgeroeste 356 B’s en C’s, te koop aangeboden worden rond de 40.000 €, dan lijkt onze auto dat ook zeker waard.
Ik heb de auto onlangs op Marktplaats gezet maar er komt weinig reactie (bieden vanaf 29000 €)
Graag jullie oordeel over wat deze auto +/- waard kan zijn. Uiteraard ook reageren als u interesse heeft in de wagen.
Ik ben er vrij zeker van dat als we hem in odnerdelen verkopen dat hij meer opbrengt, maar voorkeur is toch om hem in z'n geheel als project te verkopen.
Dit is een ideale auto voor hotrod of rally project.