pechverlichting

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

pechverlichting

Postby stefan » 30 Jun 2012 20:22

heb op mijn nachtkastje een stapel christophorussen liggen. ben net in het nummer 92 uit 1968 op pagina 5 een advertentie van de firma Bosch tegen gekomen. het gaat om de reklame voor noodverlichting in het donker (als je onderweg pech hebt). dit ding heet EISMANN Warnblinkleuchte. niet dat ik direkt in de stress schiet omdat ik bang voor het donker ben. echter, als je onderweg bent en je hebt pech in het donker, ben je met onze 356er's niet goe sichtbaar in het verkeer. dus: wat doen jullie in zo een geval/of wat had men toen in de jaren 50/60 om de omgeving te waarschuwen als men pech met zijn porsche had?

stefan
uit het hoge noorden
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: pechverlichting

Postby JDMM » 30 Jun 2012 23:13

stefan wrote:heb op mijn nachtkastje een stapel christophorussen liggen. ben net in het nummer 92 uit 1968 op pagina 5 een advertentie van de firma Bosch tegen gekomen. het gaat om de reklame voor noodverlichting in het donker (als je onderweg pech hebt). dit ding heet EISMANN Warnblinkleuchte. niet dat ik direkt in de stress schiet omdat ik bang voor het donker ben. echter, als je onderweg bent en je hebt pech in het donker, ben je met onze 356er's niet goe sichtbaar in het verkeer. dus: wat doen jullie in zo een geval/of wat had men toen in de jaren 50/60 om de omgeving te waarschuwen als men pech met zijn porsche had?

stefan
uit het hoge noorden


Lijkt me een handig lampje als het een eigen batterij heeft.
Als je accu niet leeg is kun je je knipperlicht aan zetten.
En je gevarendriehoek uitzetten, die je overigens niet verplicht bent in Nl. om bij je te hebben.
Auto zo ver mogelijk van de rijbaan wegduwen, ANWB of KNAC bellen, dat konden we in 50/60er jaren vanaf de meeste plaatsen niet, behalve waar praatpalen waren.
Meer tips ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: pechverlichting

Postby richard356 » 01 Jul 2012 23:15

Ik heb een omvormer ingebouwd van 6 naar 12 volt voor telefoon lader, navigatie en tripmaster. Hierop kan ik ook de oranje zwaailicht op het dak zetten bij pech. Ben ik even wat beter zichtbaar. Niet echt origineel maar veiligheid boven alles. Ook heb ik vast in de auto liggen een afrol lampje met voldoende lengte aan kabel om bijvoorbeeld in het donker de zekeringen goed te zien of in de motorruimte verlichting te hebben. En natuurlijk wat Jan aangeeft de gevarendriehoek en ook de gele hesjes.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: pechverlichting

Postby stefan » 07 Jul 2012 10:58

zo, na een week bijna niet thuis geweest, heb ik nu even de rust/tijd om ons forum te bezoeken. dank voor jullie reactie - heb in de tussentijd van een vriend van me een tip gekregen mbt tot een soort "opvallen bij pech in het donker". hij heeft een zaklamp die ook op de stand knipperen gezet kan worden. deze in het donker eerst in de auto aangedaan = goed zichtbaar (LED) dan op het dak= ook goed te zien. heb inmiddels deze lamp gekocht. is ca 16 cm lang, small en geeft echt veel licht.
al de tips die jullie aangaven, maken natuurlijk onderdeel van veilig aan de kant van de weg staan met pech.

groet u allen!

stefan
hoge noorden

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 91 guests