706820 van april/mei 1963 (zou ik moeten opzoeken)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XISCMEPX.jpg
volgens mij kan je een grote en kleine kan niet zomaar wisselen omdat aansluiting op "generator-voet" niet het zelfde is
geen aansluiting voor de luchtfilter, volgens mij is dat typisch voor de C T6
ik heb waarschijnlijk zo een "rommel" motorblok van "midden" 1963 ?
Gezocht een 356 type B of C
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
stef69 wrote:706820 van april/mei 1963 (zou ik moeten opzoeken)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XISCMEPX.jpg
volgens mij kan je een grote en kleine kan niet zomaar wisselen omdat aansluiting op "generator-voet" niet het zelfde is
geen aansluiting voor de luchtfilter, volgens mij is dat typisch voor de C T6
ik heb waarschijnlijk zo een "rommel" motorblok van "midden" 1963 ?
706820 is toch tegen het einde van de 1600S productie.
Rommel zou ik het niet willen noemen, het is vrij normaal dat tegen een modelwisseling diverse delen al gebruikt werden, en niet alleen bij Porsche.
In de onderdelenboeken staan de kleine kannen tot Juli en de grote kannen daarna, maar als eind Mei '63 b.v. de kleine kannen op waren schroefden ze er natuurlijk vrolijk grote op.
De dynamosteunen hebben idd een ander onderdeelnummer, het verschil weet ik zo niet.
(@ Richard356: Ik had je graag geholpen maar ik weet er geen behalve die op het net staan.)
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Advies heren. Zo heb je niets en nu de keus uit een 356 B T5 van 1959 en een C uit 1963. Aan de B moet nog wat gedaan worden. Tapijtset, accubak lassen en nog wat kleine zaken maar wat uiteindelijk toch weer in de papieren loopt. De C is in goede staat. Prijzen zijn ook wanneer de B gedaan is nagenoeg gelijk. Rond de 35K. Maar wat is de beste keus van de twee? Is de B niet waarde vaster dan de C of maakt dat niet zoveel uit. Let wel, geen van beide matching numbers. Oh ja, in de B zit een SC motor.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
stef69 wrote:???
5 versnellingen in een 356?
in Limburg gaat alles sneller, praten ook sneller
achteruit meegeteld?
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Ze nemen ook een pintje meer
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
richard356 wrote:Ze nemen ook een pintje meer
Het wordt inderdaad tijd dat de meetings weer beginnen
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Een opmerking over een 5 bak in een 356. Krijg ik nu ineens via een kennis in Amerika een 356C met een schuifdak aangeboden. Een 356 met schuifdak, geweldig altijd gezocht en nooit gevonden. Het probleem is alleen dat er een 912 motor en een 5 bak inhangt Om dat nu gelijk allemaal aan te gaan lopen passen vraag ik mij af of de constructie van een 901/902 (912) bak anders is dan van een standaard montage van een 356 bak in een 356. Zouden er aanpassingen zijn gedaan om deze bak in een 356 te monteren? Het gaat mij erom of ik dit wel bij het RDW gekeurd krijgt. Ik zou dan eerst een NL kenteken willen hebben om vervolgens eens de boel om te gaan bouwen.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
ik was van maning dat ik ooit gelezen heb dat je deze zo kon monteren zonder aanpassingen, maar ik vind het hier : http://porsche356registry.org/356talk niet direct terug
Stefan
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Nee Stefan. Ik had ook al gezocht maar geen direct antwoord gevonden. Installatie van een 912 motor lijkt mij geen probleem in een standaard 356 maar montage van een 901/902 bak weet ik niet.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Als je even googled: "912 gearbox in 356 Porsche", krijg je het e.e.a. te lezen, b.v.:
http://www.ehow.com/info_7925712_mounti ... sions.html
Ik heb er verder ook geen ervaring mee.
Bij een 356 is de bak aan de achterkant ondersteund en daar hangt de motor aan.
Bij een 911/912 is de achterkant van de bak niet ondersteund, maar zit er een ophanging aan de achterkant van de motor. Er zullen toch verschillende zaken aangepast moeten worden.
Jan.
http://www.ehow.com/info_7925712_mounti ... sions.html
Ik heb er verder ook geen ervaring mee.
Bij een 356 is de bak aan de achterkant ondersteund en daar hangt de motor aan.
Bij een 911/912 is de achterkant van de bak niet ondersteund, maar zit er een ophanging aan de achterkant van de motor. Er zullen toch verschillende zaken aangepast moeten worden.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Bedankt Jan. Het ging mij inderdaad om de ophanging montage en of er veel aangepast moest worden. Ik zal alles eens doorlezen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 64 guests