OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Op zoek naar een kilometerteller en VDO meters

Postby richard356 » 19 Aug 2013 18:18

In mijn 356 zit nog een mijlen teller. Ombouwkosten weet ik maar wellicht dat iemand nog een kilometerteller heeft liggen voor een mooi prijsje :mrgreen: Tevens op zoek naar een olietemperatuurmeter en oliedrukmeter van VDO met chromen ring. Ik heb ze beide in mijn auto maar met zwarte ring. Dit past niet bij de rest van de klokken. Ik hoor het graag.

Ik zoek 12 volt meters. Adressen zijn ook welkom.

Met de mijlenteller al de eerste bekeuring binnen :evil:

Groeten,

Richard
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Op zoek naar een kilometerteller en VDO meters

Postby JDMM » 19 Aug 2013 18:31

richard356 wrote:
Met de mijlenteller al de eerste bekeuring binnen :evil:



Wel heel erg flauw !

Voor zover ik weet moet je in Nederland een goed werkende snelheidsmeter ( mag dus ook in mijlen/uur zijn) hebben en een km. teller. In feite is iedereen die hier rondrijdt met een snelheidsmeter in mijlen/uur dus eigenlijk wel strafbaaar vanwege het feit dat het telwerk ook mijlen telt. Daar wordt echter nooit naar gekeken, ook niet bij de keuring of APK.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Op zoek naar een kilometerteller en VDO meters

Postby richard356 » 19 Aug 2013 18:49

Is helemaal niet flauw Jan. Je hebt gewoon gelijk. Bij de RDW keuring is hier niet naar gekeken, hij is zelfs niet van zijn plek geweest alleen voor de remmentestbank. Nu heb ik de ouderwetse plakkertjes op de teller zitten maar dat was vroeger toch makkelijker met de 50,70 en 100 kilometer. Nu staat het glas vol, 30, 50, 70, 100 en 120 om ieder geval wat te hebben. En eigenlijk vergeten de 90 kilometer per uur :shock: ik zie nu ook dat ik het verkeerde topic heb gepakt in plaats van te koop gevraagd. Sorry heren moderators, ik heb geen idee of ik het kan verplaatsen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Op zoek naar een kilometerteller en VDO meters

Postby JDMM » 19 Aug 2013 19:21

Ik bedoelde flauw van de politie om daar een bekeuring voor te geven, of was je het daar wel mee eens ?
Weet iemand hoe dat tegenwoordig precies zit in Nederland met die snelheidsmeters/ tellers ?
Ik rijd al 40 jaar rond in Nederland met mijlentellers op motoren en in auto's, ook legio keren op de keuring geweest, was altijd goed.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Op zoek naar een kilometerteller en VDO meters

Postby richard356 » 19 Aug 2013 20:16

Ja nu lees ik wat je bedoelt. Ze hebben mij niet aangehouden maar ik reed te snel, dat is weer het nadeel van een mijlenteller. Kijken naar het verkeerde opgeplakte plakbandje :oops: Volgens mij is een mijlenteller geen probleem, hij is er mee goedgekeurd. Ik vraag mij alleen af of ze er ook echt naar kijken wat er in de auto zit. Ik ken ook mijlentellers met in de binnenging de kilometers aangegeven. Volgens mij is het geen keuringseis, of het nu km zijn of mijlen er moet een teller inzitten. Ik heb eigenlijk ook geen idee, ben altijd alleen al content als hij weer wordt goedgekeurd :mrgreen:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby JDMM » 19 Aug 2013 20:48

Volgens mij kun je daar geen bekeuring voor krijgen, behalve als je er zo veel stickers opgeplakt hebt , hij moet n.m. wel goed afleesbaar zijn.
In de wet staat dat de auto voorzien moet zijn van een goedwerkende snelheidsmeter van een goedgekeurd type en van een kilometerteller. De mijlen tacho is dus toegestaan en het telwerk is moeilijk te controleren.
Ik houd inmiddels automatisch altijd het volgende aan:
De waardes zijn ongeveer natuurlijk.
30 Mijl/uur=50 Km./uur
40 =70
50 =80
60 =100
80 =130
100 =160

Jan
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby Bos » 19 Aug 2013 21:13

of een appje : https://itunes.apple.com/us/app/convert ... 50142?mt=8

ik heb meestal een coyote bij en die geeft ook de km's

tom tom trouwens ook
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby JDMM » 19 Aug 2013 21:33

Bos wrote:of een appje : https://itunes.apple.com/us/app/convert ... 50142?mt=8

ik heb meestal een coyote bij en die geeft ook de km's

tom tom trouwens ook


Klopt, ik rijd ook veel op de T.T. snelheid, een stuk nauwkeuriger, maar meestal geef ik gewoon gas. :D
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby E10 » 20 Aug 2013 15:28

Ook ik heb een mijlen-snelheidsmeter die recentelijk goed gekeurd is. In mijn kever had ik de snelheidsmeter geairbrushed en waren alle cijfers verdwenen. Ik had alleen nog maar een paar streepjes. Bij de APK nooit problemen mee gehad.

Vwb het gevraagde.....: Kun je de zwarte ringen van je olietemp- en oliedrukmeters niet gewoon vervangen voor chromen ringen? Ringen zijn los te koop. Vast goedkoper als nieuwe/andere meters kopen.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby richard356 » 20 Aug 2013 16:52

Vwb de mijlenteller. Het is niet zozeer dat ik keuringsproblemen heb of verwacht (APK) maar wil gewoon een kilometerteller hebben. Is meer passend. Chromen ringen had ik al naar gekeken maar de olietemperatuurmeter die ik nu heb doet niets meer. Zodoende op zoek naar een setje. Anders wordt het ebay.de staan er een paar op.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby stef69 » 21 Aug 2013 18:22

verschillende jaren geleden kocht ik (van een NL'er !) een paar "schijven" om mijlen-teller om te bouwen naar km-teller
en kocht 2 jaar terug dan toch een km-teller

die schijven liggen hier nog, kan er ene opsturen

"schijf" = ronde aluplaat met centraal een boring en daarop zwart matte lak + juiste indicaties van snelheid
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby E10 » 29 Aug 2013 20:56

Heb je hier al eens gekeken?

http://ritter-instrumente.de/daten/Produktliste.pdf

Hij bouwt om, kalibreert en verkoopt losse meters.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: OP ZOEK NAAR EEN KILOMETERTELLER EN VDO METERS

Postby richard356 » 01 Sep 2013 19:52

Stefan:) bij het platsten van de nieuwe plaat blijf je het probleem dagteller toch houden? Ook zijn mijlen.

Etienne:) kan ik niets vinden dan is dit een goede tip. Ik moet denk ik dan wel de kilometerteller opsturen.

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests